نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

وجود نقص ژنتیکی در ابتلا به سرطان پستان جدی گرفته شود

دکتر نسرین السادات علوی در گفت‌وگو با ایسنا ، گفت: خطر ابتلا به سرطان در افرادی که در خانواده آنها بیش از یک نفر مبتلا به سرطان پستان وجود دارد، بالاست و یا وجود نقص ژنتیکی که ابتلا به سرطان پستان را افزایش می‌دهد در خودشان یا خانواده درجه اول آنها اثبات شده است.

عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان پستان یادآور شد: در برخی موارد وجود یک ضایعه پیش سرطانی مانند تغییرات سلولی دیده شده در یک توده که در حال حاضر سرطانی نیست اما استعداد تبدیل به آن را دارد، پزشکان متخصص پستان را وادار به تجویز داروهای پیشگیری کننده از این بیماری می‌کند.

علوی تاکید کرد: زنان نباید از این بیماری بترسند چون ترس مانع از اقدام به جا و به موقع می‌شود در عوض با مراجعه به موقع و شروع درمان به پزشک می‌توانند جلوی پیشرفت و وخیم شدن بیماری را بگیرند و نگذارند پزشک مجبور به برداشتن پستان یا درمان‌های پرعارضه دیگر شود.

این جراح و متخصص بیماری‌های پستان در پایان گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به زنان و تشویق به معاینات دوره‌ای توسط خود فرد و پزشک می‌تواند کمک زیادی به تشخیص به موقع این بیماری و درمان سریع و اثربخش این بیماری کند و فرد مبتلا بدون نیاز به برداشتن پستان به زندگی عادی خود ادامه دهد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل