نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

هشیار باش،سرطان پستان نشانه دارد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فن­اوری­ های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی – ابن سینا ، مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا نیز به کمپین خیریه پیشگیری از سرطان پستان پیوست.

بر اساس این گزارش با توجه به نقش موسسات خیریه و مردم نهاد در پیشگیری از بیماری­های غیر واگیر مثل سرطان ، کلینیک پستان مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا نیز به این کمپین پیوست.

غربالگری رایگان زنان از نظر سرطان پستان ، برگزاری کلاس­های آموزشی پیشگیری از سرطان و حمایت از بیماران مبتلا ،برخی از فعالیت های این کمپین است. در این گزارش آمده است: حدود ده هزار نفر سالانه در کشور به سرطان پستان مبتلا می شوند که حدود 3500 نفر از آنها فوت میکنند. با توجه به بالا رفتن سن ازدواج در کشور ، پیش بینی میشود این آمار رو به افزایش باشد، به همین سبب آگاهی بخشی به زنان درباره روش­های  پیشگیری از این بیماری و تشخیص زودهنگام ضروری به نظر می­رسد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فن آوری­های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی – ابن سینا ، دوشنبه 11 آبان 1394، متخصصان  کلینیک پستان این مرکز حدود 150 نفر از زنان را از نظر وجود سرطان پستان به صورت رایگان بررسی خواهند کرد.

کمپین پیشگیری از سرطان پستان که به نام کمپین صورتی فعالیت می­کند ، توسط موسسه خیریه سرطان و انستیتو کانسر ایران ،با همکاری وزارت بهداشت آغاز به کار کرده است.

گفتنی است شعار این کمپین " هشیار باش ، سرطان پستان نشانه دارد" است، که سعی دارد با آموزش سبک زندگی سالم و آشنا سازی بانوان با عوامل خطر سرطان ، سرطان پستان را به عنوان یک بیماری قابل پیشگیری در سطح جامعه معرفی کند.

پایگاه اطلاع رسانی اختصاصی این کمپین به نشانی www.cancercharity.ir می­باشد که زنان میتوانند با مراجعه به آن از مطالب آموزشی مرتبط با سرطان پستان استفاده کنند و برای غربالگری رایگان سرطان پستان در مراکزی که با این خیریه همکاری دارند ، ثبت نام کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل