کاربرد پهپادها در کنترل دکل های برق فشار قوی

در دهه های اخیر شاهد گسترش استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و پهپاد ها ( واژه پهپاد مخفف عبارت پرنده هدایت پذیر از دور است  ) در سراسر دنیا هستیم . پهپادها بسته به اندازه و نوع آن ها قادر به انجام ماموریت های مختلفی بوده و حتی برخی از آن ها می توانند با خود محموله های بار یا انسان را حمل کنند . عمده ترین موارد استفاده از پهپادها در حال حاضر ، برنامه های نظامی ، جاسوسی و خدماتی است . از این هواپیماهای بدون سرنشین همچنین می توان برای مصارف علمی مانند نقشه برداری و شناسائی نیز استفاده کرد . انواعی از پهپادها نیز به گونه ای طراحی شده اند که کاربری آن ها انجام عملیات امداد و نجات در شرایط اضطراری و حوادث و سوانح است .

یکی از کاربرد های جدیدی که می توان آن را به فهرست در حال گسترش کاربری پهپاد ها و هواپیماهای بدون سرنشین اضافه کرد ، کنترل دکل های برق فشار قوی است که انجام این کار برای انسان با مشکلات و مخاطرات جدی همراه است .

در این گزارش تصویری گروهی از مهندسین در حال استفاده از پهپادها جهت کنترل شرایط دکل های برق فشار قوی ultra-high voltage (UHV) و خطوط انقال برق در ایالت هونان Hunan در مرکز چین مشاهده می شوند . گفتنی است این برای نخستین بار است که از پهپاد ها برای این منظور استفاده شده و پهپاد مورد نظر از نوع quad-rotor drone است که در آن دوربین های ویژه امواج مادون قرمز نصب شده است . مهندسین برق با استفاده از این پهپاد و تصاویر دریافت شده از دوربین های فوق ، قادر به بررسی و مشاهده دقیق نحوه انتقال  جریان برق فشار قوی از دکل ها خواهند بود .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا