فعالان دانش بنیان بهترین مشاور برای تعریف استانداردهای نوآورانه

سعید سرمدی نیا مدیرعامل شرکت فناوران ایده پرداز سپهر مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان که به عنوان یکی از شرکت های برتر در نمایشگاه اولین هم اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان و نوآوری حضور داشت در گفت و گو با ایرنا به بیان برخی مسایل و مشکلات فعالیت در حوزه های دانش بنیان پرداخت.
وی ضمن ابراز رضایت از حمایت های مالی دولت از شرکت های دانش بنیان گفت: مشکل خاصی خوشبختانه در زمینه مالی وجود ندارد و آنچه کار را دچار مشکل می کند طولانی بودن روند انجام امور اداری در حوزه دانش بنیان است که بعضا کارها را با اختلال روبه رو می کند.
سرمدی نیا از مسوولان تقاضا کرد راهکارهایی برای تسهیل و تسریع در امور مربوط به شرکت های دانش بنیان اندیشیده شود.
وی تاکید کرد: در زمینه صدور مجوز محصولات دانش بنیان که نوآوری زیادی در آنها به کار رفته و برای مسوولان و مراجع صادر کننده مجوز، ناشناخته هستند این مشکل بیشتر مشاهده می شود.
این فعال دانش بنیان ادامه داد: اغلب برای تعریف استاندارد و صدور شناسنامه محصولاتی که برای اولین بار در شرکت های دانش بنیان تولید می شوند مشکلات زیادی وجود دارد زیرا صادرکنندگان مجوزهای لازم، این محصولات را به خوبی نمی شناسند و روند تعیین استانداردهای محصولات نوآورانه با کندی بسیار صورت می گیرد به طوری که تولید کنندگان آنها را برای ادامه کار، دچار ناامیدی و سرخوردگی می کند.
وی تصریح کرد: فعالان شرکت های دانش بنیان، بهترین افرادی هستند که می توانند راهکارهای لازم را برای تحت استاندارد درآوردن یک محصول جدید دانش بنیان را به مسوولان معرفی کنند.
سرمدی نیا ابراز امیدواری کرد با برداشته شدن تحریم ها در آینده نزدیک، فعالیت ها و مراودات بین المللی شرکت های دانش بنیان ایرانی بیش از پیش سرعت گیرد.
وی درباره زمینه کاری شرکت دانش بنیان خود نیز گفت: فعالیت ما در حوزه تولید تجهیزات پزشکی، توانبخشی و صنعت هوایی است که در زمینه مواد خام مصرفی و تکنولوژی ساخت، مشترکاتی با یکدیگر دارند. 
سرمدی درخصوص قابلیت ها و کاربردهای دستگاه 'ایستامن' که در حاشیه اولین هم اندیشی فعالان دانش بنیان و نوآوری به نمایش گذاشته شده بود نیز گفت: ایستامن به آسیب دیدگان نخاعی کمک می کند تا بتوانند بدون نیاز به دیگران بایستند و ساعتها کارهای شخصی خود را به صورت ایستاده انجام دهند.
وی افزود: این دستگاه علاوه بر کمک به تقویت روحیه افراد آسیب دیده نخاعی از لحاظ جسمی به آنها کمک می کند و حدود 10 مزیت دارد که از آن جمله می توان به حفظ تراکم استخوان ها، بهبود وضعیت حرکتی ستون فقرات و دیگر اعضا، بهبود عملکرد کلیوی و جلوگیری از ایجاد سنگ، بهبود گردش خون، عملکرد روده و عملکرد تنفسی، جلوگیری از کوتاه شدن تاندون پاشنه پا، پیشگیری از زخم های فشاری (زخم بستر) به دلیل تغییر وضعیت و پیشگیری از انقباض غیر ارادی عضلات در ناحیه ساق پا، زانوها و لگن و کاهش اسپاسم اشاره کرد.
کنترل دستگاه ایستامن از طریق دم و بازدم صورت می گیرد به این صورت که با دمیدن بیمار در یک لوله مخصوص، دستگاه از حالت خوابیده به سمت ایستاده، تغییر وضعیت می دهد و به وسیله بازدم بیمار، به حالت افقی برمی گردد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا