ثبت بزرگ ترین تصویر از کهکشان راه شیری

کهکشان راه شیری برای ما نامی بسیار آشنا محسوب می شود و همگی می دانیم که این کهکشان میزبان منظومه و بالطبع میزبان سیاره ما است. با این وجود وسعت این کهکشان به اندازه ای است که هنوز بسیاری از نقاط آن برای انسان ها ناشناخته باقی مانده است. در این میان هر چند وقت یک بار و با کمک فناوری های جدید، دانشمندان اطلاعات خود را از این کهکشان بهبود می بخشند و در همین راستا نیز به تازگی تصویر جدیدی از راه شیری برداشته شده است که نقاط جدیدی دز این کهکشان را برای دانشمندان بزرگنمایی کرده است. بزرگی تصویری که نمونه کوچک شده آن را در ابتدای خبر مشاهده می کنید به حدی است که ستاره شناسان با نگاه به آن موفق به کشف 50 هزار ستاره و جرم آسمانی روشن و جدید شدند.

این تصویر توسط ستاره شناسان دانشگاه روهر واقع در بوخوم آلمان به ثبت رسیده است. مسلما فرایند تصویر برداری این عکس به مانند سایر عکس ها سریع و آسان نبوده است. جالب است بدانید که محققان مدت زمان 5 سال متوالی از عمر علمی خود را صرف تهیه این عکس همه جانبه کرده اند که نتیجه این تلاش، تصویری با این ابعاد از کار درآمده است. برای درک ابعاد این عکس کافی است بدانید که بزرگی این تصویر تا حدی است که می توان آن را به 49 میلیارد پیکسل تجزیه کرد.

نتیجه نهایی کار این دانشمندان عکسی بوده است که خارج از مقیاس های مرسوم دنیای امروزی ما است. این تصویر تا اندازه ای بزرگ است تنها می توان آن را به صورت بخش بخش به نمایش در آورد. زمانی که دانشمندان این بخش ها را در کنار یکدیگر قرار دادند موفق به مشاهده اجرام آسمانی و ستارگان بسیار جدیدی در کهکشان راه شیری شدند که تا کنون دیده نشده بودند. در حقیقت از نظر دانشمندان این 50 هزار جرم آسمانی مشاهده شده در این تصویر تا حدی جدید هستند که به احتمال زیاد می توان آنها را ستاره نامید. حتی ممکن است که برخی از آنها به تنهایی یک سیستم ستاره ای جدید باشند و سیاره های خاص خود را در بر داشته باشند.

برای مشاهده این تصویر به صورت کامل می توانید اینجا کلیک کنید.