طراحی نسل سوم نیروگاه های اتمی توسط چین

بر اساس گزارش های غیر رسمی در چین ؛ دو شرکت بزرگ اتمی این کشور در نظر دارند طی پروژه ای دشوار با ادغام تکنولوژی های موجود در نیروگاه های اتمی ، اقدام به راه اندازی نسل سوم نیروگاه های اتمی کنند . این پروژه با عنوان هوالونگ یک یا  Hualong One معرفی شده است .

بر اساس اطلاعات موجود ؛ دو شرکت بزرگ و مشهور گروه عمومی انرژی اتمی چین China General Nuclear Power Group (CGN) و شرکت  ملی انرژی اتمی چین China National Nuclear Corporation به منظور طراحی نسل سوم نیروگاه های اتمی و کاهش رقابت در حوزه صادرات در بازارهای جهانی ، تصمیم به انجام این پروژه مشترک گرفتند .

بر اساس گفته یکی از مقامات بلند پایه سازمان انرژی اتمی چین که مایل به فاش شدن نامش نبود ، برنامه ریزی های مورد نیاز برای انجام این پروژه بسیار مهم ، انجام شده و جلساتی هماهنگی در این زمینه به زودی برگذار خواهد شد . وی در این رابطه به خبرگزاری رسمی چین  اعلام کرد : " اگر همه چیز بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پیش رود ، این پروژه مشترک تا پیش از پایان سال جاری میلادی آغاز خواهد شد . "

گفتنی است در ماه می سال جاری میلادی ( برابر با اردیبهشت و خرداد ) ؛ پروژه آزمایشی استفاده از تکنولوژی هوالونگ یک ، در منطقه فو چینگ Fuqing واقع در استان فوجیان Fujian در جنوب کشور چین آغاز شده بود و کارشناسان چینی قصد دارند از تجربیات کسب شده در این پروژه آزمایشی ، جهت اجرای عملیات جدید بهره ببرند .

در خاتمه لازم به توضیح است که در پی بازدید اخیر رئیس جمهور چین از انگلستان ، کمپانی گروه عمومی انرژی اتمی چین و شرکت برق فرانسه توافقنامه ای راهبردی جهت ساخت یک نیروگاه هسته ای در جنوب غرب انگلستان امضا کرده و همچنین توافقاتی برای حضور و مشارکت شرکت های چینی جهت اجرای پروژه های مرتبط با ساخت نسل سوم نیروگاه های اتمی در انگلستان انجام گرفت . البته این توافق منوط به تائید مقامات بازرسی انگلستان بوده و پس از آن می تواند وارد فاز اجرائی شود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا