گزارش تصویری از ساخت پارک زیرزمینی

پارک های زیرزمینی امروزه حتی از نظر اسمی نیز مکان های بسیار رایجی نیستند. به همین دلیل به تازگی گروهی تحقیقاتی تحت عنوان لولاین (Lowline) مستقر در ایالات متحده آمریکا و شهر نیویورک، نمایشگاهی را افتتاح کرد است که در واقع نمونه ای کوچک و اجمالی از پارک های زیرزمینی آینده منطقه مشهور منهتن را به نمایش در می آورد.

از نظر مشخصات فیزیکی باید گفت که مساحت  این نمایشگاه که توسط سازندگان آن با نام آزمایشگاه لولاین خواهنده می شود در واقع یک هزار فوت مربع (برابر با اندکی بیش تر از 92 متر مربع) است. به منظور تامین نور مورد نیاز برای سه هزار گونه گیاهی موجود در این نمایشگاه ساختار های آینه ای ویژه ای بر روی سقف این نمایشگاه طراحی شده اند که نور خورشید را جذب کرده و سپس از طریق لوله های مخصوص تعبیه شده این نور را به گیاهان داخل نمایشگاه می رسانند.

این گروه تحقیقاتی اعلام کرده اند که این آزمایش برای تشخیص گیاهان مناسب برای باغ های زیرزمینی بسیار کارآمد خواهد بود. هنوز تاریخ راه اندازی پارک اصلی زیرزمینی مورد نظر این گروه مشخص نیست اما راهبران این پژوهش بیان کرده اند که بازدید از این آزمایشگاه از زمان افتتاح آن تا ماه مارس سال 2016 میلادی در روزهای شنبه و یکشنبه برای عموم آزاد و رایگان است.

اگر قادر به رفتن به این آزمایشگاه نیستید می توانید تصاویر منتشر شده از محیط این پارک منحصر به فرد و گیاهان موجود در آن را مشاهده کنید.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا