نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

105 هزار واحد آموزشی زیر پوشش طرح مدارس جامع محیط زیست قرار می گیرند

 محمد درویش روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در شیروان از منشور مصوب مدارس جم خبر داد و اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح ایجاد خودانگیختگی، افزایش سواد محیط زیستی و تغییرات رفتاری مشارکت محور در دانش آموزان این مدارس و ارتقای سلامت و بهداشت جسمانی و روانی دانش آموزان است.
وی افزود: در قالب این طرح که به موجب توافقنامه ای بین سازمان محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش قابلیت اجرایی یافته، تعدادی از معلمان این مدارس تبدیل به معلم محیط زیست خواهند شد که بر اساس پیش بینی ها، اجرای این طرح در مدارس می تواند 40 درصد بر میزان یادگیری دانش آموزان افزوده و تا 20 درصد از لکنت زبان آنان بکاهد.
درویش همچنین شمار انجمن های زیست محیطی کشور را 778 مورد عنوان کرد و گفت: در دو سال گذشته تعداد انجمن های زیست محیطی 40 درصد افزایش پیدا کرده که اکنون به دنبال ارتقای کیفی تشکل های مردم نهاد هستیم که تاکنون این طرح در استان های گلستان، آذربایجان شرقی و سمنان اجرا شده و قصد داریم به این شبکه ها هویت ملی داده آنها را به یک انسجام سازمانی برسانیم.
وی همچنین از بستن تفاهم نامه ای با سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف استفاده از ظرفیت وقف در حوزه محیط زیست خبر داد و گفت: اکنون در همین چهارچوب مدارس طبیعت در مشهد، گلستان، تنکابن، کرمانشاه، بیرجند، تهران، بوشهر و کنگان راه اندازی شده و در دو ماه آینده قرار است هشت مدرسه دیگر راه اندازی شود. 
مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حفظ محیط زیست تنها با شعار امکان پذیر نمی شود و ما به نسلی نیاز داریم که در این خصوص آگاهی کافی داشته و در عرصه باشد.
درویش از راه اندازی مدارس محیط زیستی در استان خراسان شمالی خبر داد و افزود: همچنین قرار است تا در این استان طرحی با عنوان مدارس جوار راه اندازی شود تا کودکان با محیط زیست آشنا شوند که این امر نیاز به حمایت دارد و باید عملی شود و شاهد تغییر رویکرد ملموس باشیم. 
مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست روز چهارشنبه در کارگاه مدیریت مشارکتی منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی شیروان، با رویکرد ایجاد پارک صلح در مرز این شهرستان با کشور ترکمنستان، شرکت کرده بود.
به گزارش ایرنا . شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل