نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تدوین برنامه پنجم جهاد دانشگاهی

دکتر حمید رضا طیبی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: زمینه های تحقیقاتی در همه استان ها در قالب ابن برنامه مشخص شده است و در حال برنامه ریزی برای شروع آنها هستیم.
وی با اشاره به این که محور پژوهش در استان خراسان جنوبی روی زعفران، زرشک و عناب است، اظهار کرد: اصلاح نژاد دام سنگسری در سمنان، توسعه کاشت و فرآوری فندق در اردبیل و اصلاح بوته چای در گیلان در قالب این برنامه در دستور کار مجموعه های استانی قرار گرفته است.
طیبی، تامین نیروی انسانی کارآمد و باتجربه را مهمترین اقدام برای اجرای صحیح و مناسب فعالیت های پژوهشی اعلام کرد و گفت: علاوه بر بهره گیری از کارشناسان مجرب واحدهای استانی، لازم است متناسب با نیاز از توان تحصیل کنندگان بومی دوره دکترا استفاده شود تا کار تحقیقاتی به نحوه مطلوب به سرانجام برسد.
رییس جهاد دانشگاهی بیان کرد: با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری نیز صحبت شد تا بودجه پژوهشی جهاد دانشگاهی افزایش مناسبی پیدا کند و راه برای انجام این گونه فعالیت ها هموار شود.

** ضرورت اجرای پژوهش ها براساس نیاز ملی و مزیت های استانی 
وی تاکید کرد: پژوهش های این مجموعه باید براساس نیاز ملی کشور و مزیت های استانی انجام گیرد.
طیبی همچنین از لزوم حضور جدی تر جهاد دانشگاهی در طرح های کلان کشوری سخن گفت و افزود: جهاد دانشگاهی می تواند متولی انتقال فناوری برخی از طرح های کلان مانند حمل و نقل ریلی، فولاد، سیمان و آب شیرین کن باشد.
رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه پروژه پژوهشی با توجه به محدودیت منابع کشور باید به صورت ماموریت محور واگذار شوند، افزود: این طرح ها باید به نتیجه برسند و تولید ثروت کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل