نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تعیین مسیر مهاجرت انسان مدرن از آفریقا به آسیا

دانشمندانی چون ماریا مارتین – تورس (Maria Martinón-Torres) از دانشگاه کالج لندن (University College London) ، وو لیو (Wu Liu) و ژی- جی وو (Xie-jie Wu) از موسسه دیرینه شناسی مهره داران و دیرین – مردم شناسی (Institute of Vertebrate Paleontology and Paleoanthropology) در پکن ، چهل و هفت دندان انسان مدرن را که از غار Fuyan واقع در جنوب چین کشف شده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند .

بر اساس گزارش های ارائه شده ، این دندان ها در میان استخوان های کفتارها ، پانداهای غول پیکر منقرض شده و دیگر حیواناتی پیدا شده بود که متعلق به دوره زمانی بین 80 هزار تا 120 هزار سال پیش بوده اند.

قابل توجه است که این دندان ها به وسیله تاریخ ایجاد مواد آهگی ته نشین شده در غار سنگ آهی Fuyan قابل تاریخ گذاری هستند . تا کنون تصور می شده است که انسان های مدرن تنها در حدود پنجاه هزار تا شصت هزار سال پیش از آفریقا مهاجرت کرده بودند و هیچ اثری از بقایای انسان قدیمی تر در خارج از آفریقا که نشان از مهاجرت آن ها از آفریقا باشد ، پیدا نشده بود .

بر پایه نظرات رابین دنل (Robin Dennell) از دانشگاه اکستر (University of Exeter) انگلستان ممکن است که انسان مدرن آب و هوای گرم تر جنوب آسیا را برای زندگی ترجیح داده اند و دست به چنین مهاجرتی زده اند و یا بر اساس اظهارات ماریا مارتین – تورس ممکن است که آن ها به جهت دوری کردن از نئاندرتال های ساکن اروپا به این منطقه مهاجرت کرده اند .

علاوه بر این موارد  ، در غار Fuyan هیچ ابزاری پیدا نشده است ، این مساله نشان می دهد که بقایای این انسان ها توسط شکارچیان به غار برده شده اند .

رابین دنل در رابطه با پراگندگی اولیه گونه های مختلف انسان مدرن می گوید : « آنچه که به طور ویژه در حال حاضر نیاز به شواهد باستان شناسانه دارد ، پراگندگی اولیه گونه های مختلف انسان مدرن بوده که متاسفانه در غار Fuyan بسیار کم است . شواهد پراگندگی اولیه گونه های مختلف انسان مدرن شناخت تحولات شناختی مانند سمبل ها و سیستم های تبادل اختلاط را آسان تر می کند. »

منبع
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل