برداشت محصول بیشتر در زمین های کوچک

از نظر علمی می توان به دو طریق بهره وری از یک مزرعه را افزایش داد. اولین و ساده ترین راه این است که منابع بیش تری را صرف تولید محصولات کشاورزی کرد اما با این حال همیشه این سوال به وجود می آید که این منابع اضافی را باید از کجا تهیه کرد؟ راه دوم در واقع به افزایش محصولات کشاورزی با استفاده از تکنولوژی کشاورزی اشاره دارد.

هم چنین باید یادآور شد که می توان برای افزایش تولیدات بر روی زمین های بیشتری به کشاورزی پرداخت اما قبل از هر چیز باید زمین مناسب برای این کار را پیدا کرد. علاوه بر این نیز می توان با دو برابر کردن نیروی کار انسانی و منابع بکار گرفته شده نیز در یک زمین با مساحت مشخص به میزان دو برابر محصول کاشت. برای مدت ها این روش یکی از روش های اصلی افزایش میزان تولیدات کشاورزی بود.

 تا 40 سال گذشته رشد کشاورزی تنها معطوف به صرف منابع بیش تر برای افزایش تولید می شد؛ اما امروزه برای افزایش تولید محصولات کشاورزی علاوه بر استفاده از منابع بیش تر، باید به نکاتی از قبیل کیفیت محصول، استفاده از ماشین آلات پیشرفته و…نیز توجه نشان داد. در واقع با استفاده از دانش و فناوری حال حاضر می توان از همان میزان منابع صرف شده برای تولید محصولات کشاورزی، میزان بازده بیشتری را انتظار داشت.

اساسا امروزه بر گسترش زمین های کشاورزی تاکید نمی شود بلکه تاکید اصلی بر روی بهره وری بهتر از زمین است. با این حال بدون در نظر گرفتن این که کدام روش برای افزایش تولید محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته است می توان گفت که نرخ رشد محصولات کشاورزی در هر دهه به میزان دو درصد افزایش یافته است. این میزان از رشد در هر ده سال همچنان ثابت است.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا