گزارش تصویری از قطب شمالی قمر زحل

کره ماه یکی از اولین اجرام فضایی بود که بشر بر روی آن پا نهاد به همین دلیل نیز دانشمندان تمایل فراوانی به بررسی قمر های سایر سیارات و مقایسه آنها با قمر زمین یعنی ماه از خود نشان می دهند. به تازگی یک کاوشگر ویژه به نام کاسینی به برداشت تصاویری با کیفیت و دقیق از قمر زحل به نام انسلادوس (Enceladus) دست زده است.

در این تصاویر می توانید جزئیاتی جدید از قطب شمالی این قمر را مشاهده کنید. یکی از نکات بسیار جالب در این تصاویر وجود یک شکاف بسیار واضح در امتداد قطب شمال این قمر است که تا سایر نقاط این جرم آسمانی ادامه دارد و مانند یک حلقه به دور انسلادوس پیچیده است.

علاوه بر این شکاف ویژه می توان گفت که قطب شمالی این قمر به شدت تحت بارش شهاب سنگ ها قرار داشته است و تعداد زیادی حفره در این منطقه جمع شده اند. شایان ذکر است که این تصاویر همگی به صورت تصاویر خام و بدون هیچ گونه دست کاری به رسانه ها انتقال پیدا کرده اند و به همین دلیل نیز می توان دریافت که از چه کیفیت ویژه و بالایی برخوردار هستند. در ادامه می توانید تعداد 8 عدد از این تصاویر که همگی در روز چهاردهم ماه اوت سال جاری میلادی (برابر با بیست و ششم مهر ماه سال شمسی جاری) برداشت شده اند را مشاهده کنید.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا