نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش ویدیویی از ذوب شدن آینه تلسکوپ ماژلان

تلسکوپ ماژلان یکی از مهم ترین پروژه های مربوط به علوم نجوم محسوب می شود و بسیاری از دانشمندان این رده چشم انتظار فرارسیدن سال 2024 میلادی و تکمیل فرایند ساخت این تلسکوپ غول آسا هستند تا بتوانند از مزایای ویژه آن برای رصد کرد فضای بی کران بهره مند شوند.

حال فرایند ساخت این تلسکوپ به صورت برنامه ریزی شده و گام به گام در حال انجام است و دانشمندان و متخصصان فراوانی در صحرای آتاکاما (Atacama) واقع در کشور شیلی بر روی این پروژه مشغول به کار هستند. این تلسکوپ از هفت آینه اصلی تشکیل می شود که هر یک از این آینه ها دارای قطری 8 متر و 40 سانتی متری هستند.

تا به امروز چهار عدد از این آینه ها در آزمایشگاه های تولید آینه ریچارد اف کاریس (Richard F Caris) در دانشگاه آریزونا ساخته شده اند. فرایند ساخت این آینه ها به نحوی است که برای تولید ساختار مورد نظر دانشمندان بایستی فرایند ذوب شدن شیشه در محیطی کنترل شده به انجام برسد.

در این گزارش ویدیویی می توانید مشاهده کنید که چگونه چهارمین آینه ساخته شده برای این تلسکوپ غول پیکر در یک تنوره چرخان قرار گرفته و فرایند ذوب شدن شیشه و تبدیل آنها به یک مایع شفاف انجام می شود.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل