پزشک مجازی هم از راه رسید

به گزارش مهر، نوزادانی که تازه متولد می شوند یا کودکان به دلیل ضعیف بودن و احتمال بیشتر در ابتلا به بیماری های مختلف گاهی هر هفته نیاز به ویزیت پزشک دارند اما در این میان ممکن است پزشک خانوادگی فرصت کافی برای ویزیت کودک نداشته باشد در صورتی که والدین به ویزیت فرزندشان توسط پزشک نیازمند هستند تا نگرانی آنها فروکش کند.

اکنون گجت متفاوتی با نام  CliniCloud تولید و روانه بازار فناوری شده که می تواند همانند یک پزشک عمل کند. این گجت با کمک اپلیکیشنی که روی اسمارت فون ها نصب می شود، آغاز به فعالیت می کند و از سوی دیگر، والدین می توانند اطلاعاتی که روی گجت ظاهر شده است را با پزشک معالج فرزندشان در میان بگذارند تا از وضعیت سلامتی کودکشان اطلاع پیدا کنند.

گجت

با کمک این گجت می توان بدون مراجعه حضوری و صرف زمان از سلامتی فرزندان آگاهی پیدا کرد. مخترعان این گجت معتقدند، احتمال اینکه کودکان بیماری های مختلف را در زمانی که در مراکز درمانی به سر می برند، دریافت کنند بیشتر است زیرا بدن آنها ضعیف شده و با ورود به مکان هایی که بیماران متعددی در آنجا حضور دارند، امکان انتقال بیماری سریعتر است. اما با استفاده از این گجت می توان از وضعیت سلامتی کودکان یا حتی افراد سالمند بدون خروج از منزل آگاهی پیدا کرد.

این گجت از یک گوشی دیجیتال هوشمند که برای شنیدن ضربان قلب، نبض، وضعیت ریه ها کاربرد دارد و یک دماسنج تشکیل شده که با برقراری ارتباط با اپلیکیشن نصب شده روی اسمارت فون به انتقال اطلاعات می پردازند. این گجت همانند یک دکتر مجازی است که می توان به ارتباط ویدئویی یا گفتگوی آنلاین با پزشک پرداخت.

از دیگر قابلیت های این گجت می توان به تشکیل یک پرونده پزشکی مجزا برای افراد مختلف خانواده اشاره کرد. این گجت با قیمت 109 دلار از اواسط ماه ژوئن سال جاری عرضه خواهد شد اما تا آن زمان بایستی به شکل گذشته به پزشکان مراجعه شود!

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا