کاووش محوطه عصر یخبندان در انگلستان

یکی از محوطه های ارزشمند و بسیار با اهمیت پیش از تاریخی در انگلستان که متعلق به عصر یخبندان و برابر با دوران اواخر پارینه سنگی فوقانی Late Upper Paleolithic است ، در منطقه برادگیت پارک Bradgate Park قرار دارد که مطالعات کارشناسان نشان می دهد این سایت باستانی بر اثر فرسایش طبیعی در حال نابودی است . به همین دلیل پژوهشگران در پی بررسی و مطالعه بقایای این محوطه بوده و تیمی از باستان شناسان و محققان موسسه باستان شناسی دانشگاه لستر University of Leicester Archaeological Services در حال اجرای پروژه کاووش در منطقه هستند .

مطالعات انجام شده نشان می دهد که این سایت دست نخورده و سالم باقی مانده و در آن مناطق مختلفی جهت فعالیت انسان های باستانی تشخیص داده شد . در این محوطه تا کنون هزاران ابزار سنگی ساخته شده از سنگ چخماق ، شامل سنگ قلاب ، تیغه های خراشنده ، چاقو ها و سنگ های سوراخ کننده کشف شده است .

در همین زمینه لیندن کوپر Lynden Cooper سرپرست این تیم تحقیقاتی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد : " مردمی که این شواهد و اسناد را برای ما باقی گذاشته اند از اعضای گروه کوچکی از پیشگامان شکارچی و جمع آوری کننده غذا هستند که دائما در حال حرکت از نقطه ای به نقطه دیگر بودند . جمعیت این افراد در ادامه ، در مناطق شمال غربی قاره اروپا افزایش یافته و این موضوع همزمان با پایان عصر یخبندان و گرم شدن سریع هوا و رشد گیاهان بوده است . "

این انسان ها احتمالا به شکار اسب های وحشی ، گوزن سرخ ، ماموت ها ؛ گوزن های شمالی یا elk ، گاوهای وحشی ؛ گرگ ، روباه های قطبی ؛ خرگوش قطبی و خرس های قهوه ای می پرداختند  .

در خاتمه لازم به توضیح است که بر اساس مدارک و شواهد موجود ،  این محوطه باستانی دارای قدمتی برابر با 14 هزار و 700 سال بوده و در قرون وسطی به عنوان پناهگاه و زیستگاه گوزن ها مورد استفاده قرار می گرفته است . به همین دلیل این سایت تاریخی مورد استفاده کشاورزی قرار نگرفته و کاملا سالم باقی مانده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا