پرتاب ماهواره جدید ارتباطی چین به فضا

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده از سوی سازمان فضائی چین ؛ این کشور در هفته جاری موفق به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره جدید و پیشرفته ارتباطی خود به مدار زمین شده است . این ماهوراه که “APSTAR-9” نام دارد از مرکز پرتاب ماهواره ژی چانگ Xichang Satellite Launch Center در جنوب غرب چین و توسط یک راکت ماهواره بر لانگ مارچ 3 بی Long March-3B carrier rocket به ماموریت اعزام شد .

گفتنی است بر اساس اخبار منتشر شده در این رابطه ، ماهواره فوق الذکر تنها بیست و شش دقیقه پس از پرتاب از زمین ، در محل مورد نظر قرار گرفته و ارسال اطلاعات به مرکز کنترل در زمین را آغاز کرد . طراحی و توسعه این ماهواره با استفاده از پلتفرم بومی و ساخته شده توسط چین با نام DFH-4 platform بوده و این ماهواره به سفارش و جهت استفاده شرکت ماهواره ای APT در کشور هنگ کنگ طراحی شده است . بر اساس اعلام مقامات سازنده این ماهواره ، حداقل عمر مفید “APSTAR-9” ، پانزده سال خواهد بود .

به اعتقاد کارشناسان با کمک این ماهواره ، شرکت ماهواره ای APT قادر به پوشش مناطق وسیعی از سه قاره اروپا ، آسیا ، آفریقا و اقیانوسیه بوده و می تواند خدمات مختلف ارتباطی ، تصویری و … را به مخاطبان خود ارائه کند .

در خاتمه لازم به توضیح است که این عملیات موفقیت آمیز ، دویست و چهاردهمین عملیات فضائی راکت های ماهواره بر لانگ مارچ به شمار می رفت که این موضوع رکوردی مناسب و ارزشمند برای سازمان فضائی چین به شمار می رود . راکت های خانواده لانگ مارچ توسط شرکت تکنولوژی و علوم فضائی چین طراحی و ساخته شده اند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا