حفظ و ترمیم نسوج باقی مانده دندان ها، وظیفه اصلی دندانپزشکان ترمیمی

به گزارش ایرنا از انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی ایران، دکتر سید علی اکبر حسینی اظهار کرد: می توان رشته دندانپزشکی ترمیمی را در مقوله های آموزشی، پژوهشی، اجرایی و سیاست گذاری بازنگری و مورد توجه قرار داد و مفاد آموزشی مرتبط با آن و مطابق با نیاز اکثریت جامعه را برگزار کرد. 
وی گفت: بهتر است از آموزش مواردی که فاصله زیادی با نیاز جامعه دارد در دوره های مذکور اجتناب و آنها را منتقل به دوره های آموزشی مداوم کرد.
حسینی اظهار کرد: در مقوله پژوهش نیز باید یادآور شد که دوران مطالعات پایه روی مواد تولیدی کارخانه های خارجی گذشته و لازم است توان و استعداد نیروی انسانی و بودجه های مربوطه را صرف پژوهش های دانش بنیان و در راستای تحقیق، توسعه و تولید مواد در مراکز تحقیقاتی کرد. 
وی همچنین تاکید کرد که انجام تحقیقات و مطالعاتی که نتیجه آنها به جامعه بازمی گردد، باید سرلوحه مراکز تحقیقاتی و محققان این رشته قرار گیرد و به عنوان خدمت حرفه ای به جامعه قلمداد می شود.
متخصص دندانپزشکی ترمیمی عنوان کرد: نقش متولیان دندانپزشکی ترمیمی، هدایت سیاست گذاران و مجریان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تربیت و توزیع متعادل نیروی انسانی در تمام مقاطع مرتبط با دندانپزشکی و بهره گیری حداکثری از امکانات موجود وظیفه مدیران دندانپزشکی ترمیمی در قبال جامعه است.
پانزدهمین کنگره بین المللی انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی ایران از 19 تا 22 آبان ماه سال جاری در هتل المپیک برگزار می شود. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا