آزمایش ترمز خودروی فرمول 1

مسابقات اتومبیل رانی فرمول 1 نه تنها به عنوان رقابت های ورزشی بسیار حساس و جذاب در سطح جهانی شناخته می شوند بلکه شرکت های خودروسازی نیز از آنها به عنوان آوردگاهی برای ارائه بالاترین سطح دستاورد های خود استفاده می کنند. حال این خودروها به واسطه سرعت بسیار بالا و نیاز به کاهش سرعت در بازه زمانی بسیار کوتاه، نیاز به ترمز هایی بسیار نیرومند دارند.

به علت سرعت بالای خودروهای فرمول 1، تعداد دفعات چرخش چرخ بر حول محور خودرو بسیار فراتر از یک اتومبیل معمولی است و همین چرخش نیز به سیستم ترمز این خودروها انتقال می یابد. با توجه به این که عملا جلوگیری آنی از چرخش خودرو در چنین سرعت هایی به فشار بسیار بالا بر روی ترمز منتهی می شود، جنس ترمز ها باید دوام مناسب در برابر اصطکاک و حرارت بالا را داشته باشد.

در این گزارش ویدیویی می توانید مشاهده کنید که یک ترمز تعبیه شده بر روی خودروهای فرمول 1 تحت آزمایش قرار می گیرد. در هنگام اعمال ترمز می توان به وضوح فشار وارده بر دیسک ها را مشاهده کرد زیرا دیسک های ترمز این خودرو (نمونه مورد آزمایش) عملا در شرایط گرفته شدن ترمز به رنگ قرمز در آمده و شبیه به آهن گداخته می شوند. البته همان طور که اشاره شد این دیسک ها از جنسی بسیار مقاوم تولید شده اند و به همین دلیل نیز این حرارت منجر به ذوب شدن آنها نخواهد شد.

مترجم: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا