سال 2050، پایان دوران خودروهای سوخت فسیلی

کمپانی خودروسازی تویوتا در پی اهداف زیست محیطی خود قصد دارد تا برای کاهش آلودگی ها، گرم شدن زمین، انتشار گاز های گلخانه ای و از این دست، فروش محصولات بنزینی خود را کاهش دهد.

این شرکت خودروسازی ژاپنی قرار است که میزان آلایندگی خودروهای خود را تا سال 2050 به 90 درصد کاهش دهد. کیوتاکا ایزه (Kiyotaka Ise) به عنوان یکی از مقامات ارشد شرکت تویوتا، در این باره بیان کرد: «ممکن است تصور کنید که 35 سال زمان زیادی برای کاهش آلایندگی هاست اما باید به یاد داشته باشید که تصور رعایت استانداردهای یاد شده در تمامی موتورهای احتراق برای یک خودروساز خارق العاده است.» او در ادامه بیان کرد که همچنان برخی از اتومبیل های بنزینی در بازار کشورهای کمتر توسعه یافته باقی خواهند ماند اما تعداد آنها بسیار کم است.

شرکت تویوتا به عنوان بخشی از چشم اندازهای زیست محیطی خود وعده داد که میزان کربن دی اکسید حاصله از خط تولید کارخانه های خود را در سال 2030 به یک سوم میزانی که در سال 2001 بود، کاهش خواهد داد. تاکشی اوچیامادا (Takeshi Uchiyamada) به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت تویوتا، در این باره بیان کرد که شرکت او محیط زیست را بسیار جدی تلقی می کند زیرا همیشه سعی دارد که جامعه ای بهتر برای زندگی کردن بسازد.

پیش بینی می شود که شرکت های دیگر نیز از این غول خودرو سازی پیروی کرده و در بازه زمانی کمتر از نیم قرن شاهد این باشیم که عملا خودروهایی که از بنزین یا گازوئیل استفاده می کنند به اقلیت وسایل نقلیه بدل شوند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا