نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پیگیری استقرارشرکت های دانش بنیان درکلان شهرها درهیات دولت

محمد صاحبکارخراسانی روز یکشنبه در نشست تخصصی بررسی نقاط ضعف وقوت شرکت های دانش بنیان در نخستین هم اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان و نوآوری در سالن اجلاس سران افزود: اکنون قانون استقرار شرکت های دانش بنیان در مرکز کلان شهرها با رعایت رده زیست محیطی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در حال پیگیری است.
وی بیان کرد:بر اساس مصوبه سال 88 شرکت ها و صنایعی که آلودگی زیست محیطی دارند باید درخارج از محدوده شهر و در شعاع 100 کیلومتری شهر قرارگیرند.با جلساتی که در وزارت صنعت و معدن برگزار شد، قرار شد هرشرکتی با اخذ رده های زیست محیطی متناسب با آن رده در داخل شهرمستقر و فعالیت کنند.
صاحبکار خراسانی افزود: اکنون در سایت معاونت علمی 100 رسته فعالیت دانش بنیان مشخص شده که در کمیته کارشناسی ذیل کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است و باید در هیات دولت مطرح شود.با تصویب هیات دولت شرکت های دانش بنیان می توانند در مرکز کلان شهرها مستقر شوند.
صاحبکار خراسانی در زمینه بیمه شرکت های دانش بنیان نیزگفت: بیمه شدن شرکت های دانش بنیان از سوی سازمان تامین اجتماعی درحال پیگیری است واگر به نتیجه نرسیم بیمه شرکت های دانش بنیان درمجلس ارایه و پیگیری می شود. 
وی در زمینه تسهیلات معافیت سربازی برای شرکت های دانش بنیان بیان کرد: تاکنون 30 نفر از تسهیلات سربازی برای افراد شاغل در شرکت های دانش بنیان بهره مند شده اند.
صاحبکار خراسانی افزود: شرکت ها بر اساس درآمد مشخص شده درکارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان ، می توانند افراد را برای استفاده از معافیت سربازی به کارگروه معرفی کنند. 
وی با اشاره به انجام مذاکرات معاونت علمی با اداره گمرک،در خصوص معافیت گمرکی گفت: در برخی موارد برای نخستین بار قطعات یک کالا وارد کشور شده ودر داخل مونتاژ می شود که در این صورت نیاز به استفاده از معافیت گمرکی برای این کالاها وجود دارد.
سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان اظهارکرد:درمذاکرات انجام شده توافق هایی برای ارائه معافیت های گمرکی صورت گرفته که در صورت نهایی شدن، متعاقباً آیین نامه های آن اعلام و ابلاغ خواهد شد.
به گزارش ایرنا، هم اندیشی فعالان اقتصادی و نوآوری با حضور هزار نفر از فعالان و متصدیان شرکتهای دانش بنیان در سالن اجلاس سران برگزار شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل