نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اجتناب از عوارض قلبی با کاهش فشار خون سیستولیک

تحقیقات جدید نشان می دهد ، بهتر است تا از سوی پزشکان کاهش فشار خون سیستولیک زیر حد متداول با هدف کاهش خطر ابتلا به هایپرتروفی بطن چپ (left ventricular hypertrophy) را که شایع ترین عارضه فشار خون بالاست ، توصیه شود .

هایپرتروفی بطن چپ ، بزرگ شدن ماهیچه‌ های بطن چپ قلب است که در نتیجه افزایش فشار خون یا تنگی دریچه آئورت رخ می‌ دهد و این رخداد با افزایش خطر ابتلا به نارسایی های قلبی ، سکته قلبی و حتی مرگ ناگهانی در ارتباط است .

پزشکان می توانند بازگشت حالت هیپرتروفی بطن چپ را با کاهش مداوم فشار خون سیستولیک به دست آورند. در واقع این روش ؛ روش درمانی رایج و  شناخته شده ای نیست و به اعتقاد پژوهشگران در صورتی که یک استراتژی با هدف کاهش فشار خون ، فراتر از سطح توصیه شده به کار رود ، برای کاهش خطر مرگ قلبی مفید خواهد بود .

سید  السلیمان  (Elsayed Z. Soliman) از محققان این تیم پژوهشی در رابطه با فواید کاهش فشار خون زیر استانداردهای معمول برای عضله قلب می گوید : « این تحقیقات شواهدی را فراهم ساخته که ایجاد فشار خون سیستولیک کمتر از 120 در افراد مبتلا به فشار خون بالا و دیابت باعث کاهش هایپرتروفی بطن چپ که همان بزرگ شدن ماهیچه‌ های بطن چپ قلب است، می شو د. »

او در ادامه توضیحاتش اضافه کرد که فشار خون سیستولیک کمتر از 120 نسبت به فشار خون سیستولیک  140 ، خطرات قلبی – عروقی را تا یک سوم کاهش می دهد .

لازم به توضیح است که این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در مجله آنلاین فشار خون (Hypertension) منتشر شده و قابل دسترسی است .  

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل