بهره‌برداری از آب، حادترین مسئله محیط زیستی

حسین آذرنیوند در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت آب در زندگی امروز، همایش ملی آب سرچشمه زندگی با هدف بررسی منابع آب کشور ایران و استان قزوین با حضور اساتید جهانی برگزار شد.

وی افزود:‌ برگزار کننده اصلی این همایش دانشگاه تهران و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین هستند و این همایش پانزدهمین دوره همایش در راستای همایش‌های قبلی با همکاری دانشگاه آلمان برگزار شد.

دبیر علمی همایش ملی آب سرچشمه زندگی یادآور شد: دانشگاه آلمان و تهران تاکنون همایش‌های مختلفی در زمینه اکوسیستم، منابع طبیعی، محیط زیست، آب و مسائل انسانی برگزار کرده است که امسال این همایش به طور خاص به مسئله آب می‌پردازد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور موضوع آب و بهره‌برداری از آن مسئله حاد محیط زیستی است که در این همایش موضوعات آب مورد توجه قرار گرفته است و مسائلی مانند اکوسیستم‌ بهره‌برداری‌ تعیین اقلیم‌، رابطه انر‍‍ژی و آب با حضور اساتید دانشگاه آلمان بررسی می‌شود.

آذرنیوند افزود: در همین راستا 85 مقاله پذیرش شده است که با توجه به محدودیت زمانی 12 مقاله برای ارائه انتخاب که از این تعداد 4 مقاله ایرانی و 9 مقاله متعلق به کشورهای آلمان، ‌ارمنستان، ‌سریلانکا و مصر است. همچنین 45 مقاله به صورت پوستر طراحی شده است که در حاشیه همایش به نمایش گذاشته شده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به حضور کارشناسان مطرح جهانی در این همایش و به منظور بهره برداری از تجارب کارشناسان دیگر کشورها در این همایش سعی شده تا مقالات خارجی در اولویت باشند.

دبیر علمی همایش ملی آب سرچشمه زندگی خاطرنشان کرد: کارشناسان حاضر در همایش به منظور آشنایی بیشتر با وضعیت آب استان قزوین در هفته گذشته بازدید میدانی 3 روزه از منابع آب قزوین داشتند که به دنبال آن ایده‌ها و نظرات خود را در کارگاه‌هایی که در حاشیه همایش برگزار می‌شود ارائه می‌دهند.

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا