نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بهره‌برداری از آب، حادترین مسئله محیط زیستی

حسین آذرنیوند در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت آب در زندگی امروز، همایش ملی آب سرچشمه زندگی با هدف بررسی منابع آب کشور ایران و استان قزوین با حضور اساتید جهانی برگزار شد.

وی افزود:‌ برگزار کننده اصلی این همایش دانشگاه تهران و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین هستند و این همایش پانزدهمین دوره همایش در راستای همایش‌های قبلی با همکاری دانشگاه آلمان برگزار شد.

دبیر علمی همایش ملی آب سرچشمه زندگی یادآور شد: دانشگاه آلمان و تهران تاکنون همایش‌های مختلفی در زمینه اکوسیستم، منابع طبیعی، محیط زیست، آب و مسائل انسانی برگزار کرده است که امسال این همایش به طور خاص به مسئله آب می‌پردازد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور موضوع آب و بهره‌برداری از آن مسئله حاد محیط زیستی است که در این همایش موضوعات آب مورد توجه قرار گرفته است و مسائلی مانند اکوسیستم‌ بهره‌برداری‌ تعیین اقلیم‌، رابطه انر‍‍ژی و آب با حضور اساتید دانشگاه آلمان بررسی می‌شود.

آذرنیوند افزود: در همین راستا 85 مقاله پذیرش شده است که با توجه به محدودیت زمانی 12 مقاله برای ارائه انتخاب که از این تعداد 4 مقاله ایرانی و 9 مقاله متعلق به کشورهای آلمان، ‌ارمنستان، ‌سریلانکا و مصر است. همچنین 45 مقاله به صورت پوستر طراحی شده است که در حاشیه همایش به نمایش گذاشته شده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به حضور کارشناسان مطرح جهانی در این همایش و به منظور بهره برداری از تجارب کارشناسان دیگر کشورها در این همایش سعی شده تا مقالات خارجی در اولویت باشند.

دبیر علمی همایش ملی آب سرچشمه زندگی خاطرنشان کرد: کارشناسان حاضر در همایش به منظور آشنایی بیشتر با وضعیت آب استان قزوین در هفته گذشته بازدید میدانی 3 روزه از منابع آب قزوین داشتند که به دنبال آن ایده‌ها و نظرات خود را در کارگاه‌هایی که در حاشیه همایش برگزار می‌شود ارائه می‌دهند.

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل