نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر برگزار می شود

 محسن شریفی ، مدیرکل دفتر سیاستگذاری پژوهشی و برنامه‌ریزی وزارت علوم در نشست مدیران استانی وزارت کشور برای هفته پژوهش در وزارت علوم گفت: جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری همزمان با هفته پژوهش برگزار می‌شود و امیدواریم رئیس جمهور نیز در این مراسم حضور داشته باشند.وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی تا اواخر مهرماه مهلت دارند که پرونده‌های متقاضیان را به دبیرخانه جشنواره در وزارت علوم ارسال کنند.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری پژوهشی و برنامه‌ریزی وزارت علوم تاکید کرد: این جشنواره در ۵ حوزه پژوهشگران، فناوران، واحدهای پژوهشی، واحدهای فناوری، حامیان پژوهش و فناوری برگزار می‌شود.

شریفی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها طی ارزیابی‌های اولیه کاندیداهای خود را به دبیرخانه جشنواره در وزارت علوم معرفی می‌کنند و در دبیرخانه رزومه افراد بر اساس فعالیت ۴ سال گذشته آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت پژوهشگران و فناوران برتر انتخاب و معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: در انتخاب این افراد، تعداد و کیفیت فعالیت‌های پژوهشی مورد توجه قرار می‌گیرد. شریفی افزود: در سال جاری معرفی پژوهشگران و فناوران دستگاه‌های اجرایی با مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها متفاوت است، اما شاخص‌ها به گونه‌ای تعریف شده است که انتخاب‌ها بر اساس استانداردهای بالا باشد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل