کتاب نفیس یادمان شصتمین سالگرد

سیناپرس: در این کتاب تجربیات و مقالات نویسندگان، افراد مستقل و اساتید محترم دو کشور که از جنبه های گوناگون این روابط را کاویده‌اند درج گردیده است که می تواند به تعمیق روابط دو جانبه یاری رساند.

زمان رونمایی از این کتاب اواسط ماه می تعیین گردیده است این کتاب به سه زبان تایلندی، فارسی و انگلیسی در یک مجلد منتشر می شود.برخی یافته های این کتاب به بررسی گستره روابط تاریخی بین ایران و تایلند می‌پردازد که حاکی از روابط نزدیک دو جانبه در شاخه هایی چون بازرگانی و تجارت، روابط بین الملل، روابط مذهبی و فرهنگی است. همانند رودخانه ای که دو کشور را به هم پیوند می دهد و جریانی غنی که هر دو کشور را نیز پشتیبانی می کند.

خانم Rajawongse Adisorndej Sukhasvast سفیر سابق سفارت پادشاهی تایلند در ایران (نوامبر 2013- اکتبر 2014) در مقاله خود با عنوان "انتظارات از روابط ایران و تایلند" آورده است:

  •  Rattana Pestonjiیکی از حامیات بزرگ صنعت فیلم سازی تایلند به شمار می رود. با وجودی که 40 سال از درگذشت او می گذرد اما آثار و شاهکارهای او در قلب و ذهن مردم تایلند باقی مانده است." – به یاد راتنا پستاونجی حامی بزرگ ایرانی – تایلندی صنعت فیلم سازی تایلند.

پروفسور دکترپلپانگ نوگچانا Plubplung Kongchana کارشناس روابط ایران و تایلند در دانشگاه  سریناکارینوریوت می نویسد: "دانشگاه سریناکارینوریوت Srinakarinwirot جایگاه و اهمیت تمدن تاریخی و سترگ ایران را در جهان و پیشگام مسلمانان جهان مد نظر دارد. علاوه بر این، روابط دوجانبه بین ایران و تایلند در زمینه های تجارت و گردشگری بیش از پیش مستحکم تر می شود و رو به شکوفایی است. این دانشگاه از تعمیق بخشیدن روابط آکادمیک برای بهتر شدن درک مشترک که به دوستی پایدار بین دو کشور می انجامد استقبال می کند."

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا