کنفرانس سلامت الکترونیکی برگزار شد

هدف از برگزاری این کنفرانس، بررسی کاربردهای فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات (ICT) در ارائه خدمات مراقبت بهداشتی، کمک به توسعه چارچوبی برای دسترسی سریع و مستمر به داده‌های حوزه سلامت، کمک به توسعه سیستم‌های شناسایی خودکار و نگهداری داده‌ها (AIDC)، توسعه سیستم‌های هوشمند برای مدیریت تصمیم‌گیری، بهبود بهره‌وری و اثربخشی نظام سلامت عنوان شد.

پرونده الکترونیک سلامت، اینترنت و پزشکی، فناوری اطلاعات و مراقبت از بیمار، سلامت الکترونیکی جوامع مجازی، ساختار سلامت الکترونیکی، سلامت الکترونیکی برای بهبود خدمات بهداشت و درمان، مسائل حریم خصوصی در حوزه سلامت الکترونیکی، سیستم‌های هوشمند پزشکی، پرونده الکترونیک سلامت بیمار، برنامه‌های کاربردی تلفن‌همراه، پزشکی از راه دور، نسخه دوم سلامت الکترونیک (e-Health 2.0)، برخی از محورهای این کنفرانس بودند.

دکتر کارلوس تراویسو گونزالس از دانشگاه لاس پالماس، سخنران اصلی این کنفرانس بود. دکتر ماریو ماکدو از دانشگاه آتلانتیک (پرتغال) ریاست کنفرانس e-Health 2015 را برعهده داشت؛ همچنین محققان و اساتیدی از کشورهای آمریکا، آلمان، آفریقای جنوبی، اتریش، اسپانیا، استرالیا، اسلونی، انگلیس، ایتالیا، ایرلند، پرتغال، ترکیه، چین، چک، رومانی، سوئیس، صربستان، عربستان سعودی، فرانسه، فنلاند، کانادا، کنیا، کره جنوبی، لهستان، مصر، مالزی، هلند، یونان، کمیته علمی و فنی این کنفرانس را تشکیل می‌دادند.

دکتر سعید صامت، دانش‌آموخته دانشگاه تهران و استادیار دانشگاه مموریال نیوفاندلند کانادا با ارائه مقاله ذیل در این کنفرانس حضور داشت:

Privacy-Preserving Statistical Ananlysis on Health Data

  • خلاصه سخنرانی دکتر کارلوس تراویسو گونزالس:

امروزه تحقیقات گسترده‌ای بر پایه ارتباط بین بیماری‌های عصبی، وضعیت روانی/ احساسی و فعالیت‌های محرک بدنی با استفاده از سیگنال‌های فیزیولوژیکی در حال انجام است. در این شرایط، داده‌های دقیق از طریق یک روش غیرتهاجمی با استفاده از الکتروآنسفالوگرافی (EEG)، تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI)، الکترومایوگرام (EMG) صدا یا دست خط بدست می‌آید. برخی از این روش‌ها کاملا شناخته شده هستند، اما برخی دیگر در فاز تحقیق و بررسی قرار دارند.

از روش‌های پردازش تصویر و یادگیری ماشین برای تشخیص وضعیت فیزیولوژیکی انگیختگی (arousal) استفاده می‌شود. با هدف کمک به متخصصان مغز و اعصاب، محققان بدنبال توسعه نرم‌افزاری هستند که با استفاده از تصاویر، به تشخیص دقیق این وضعیت کمک می‌کند.  

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا