نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

لجستیک هوایی با سیستم های پروازی یکبار مصرف

دو سال پیش آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا ساخت تجهیزات الکترونیکی جدیدی را آغاز کرد که مهمترین ویژگی آنها نابودی به صورت خودکار و پس از مدت زمانی معین بود.

این نوآوری با هدف جلوگیری از دستیابی سایر منابع به تجهیزات سری و پیشرفته ای است که با اهداف نظامی ساخته می شود.

اکنون این آژانس نظامی یک گام فراتر گذاشته و در قالب برنامه جدیدی موسوم به ICARUS، طراحی و ساخت نسل جدیدی از سیستم های ویژه حمل و نقل از راه هوا را بررسی می کند که مهمترین ویژگی آنها یکبار مصرف بودنشان است.

این سیستم های پروازی کوچک و بدون سرنشین از هواپیماها پرتاب شده و قابلیت آن را دارند که پس از طی مسافتی قابل توجه در هوا، محموله هایی را با نقاط مورد نظر رسانده و سپس نابود شوند.

این فناوری جدید نه تنها برای اهداف نظامی بلکه برای سایر امور نظیر کمک به بازماندگان فجایع طبیعی در نقاط دور دست نیز کارایی چشمگیری دارد.

بر این اساس تصور شده که محموله هایی تا 1.4 کیلوگرم سوار بر این سیستم های پروازی شده و به نقاط مورد نظر منتقل شود. همچنین این سیستم ها تا چهار ساعت پس از پایان مأموریتشان به طور خودکار از بین خواهند رفت.

آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا ایده استفاده از این فناوری جدید در اموری نظیر انتقال غذا، دارو و تجهیزات پزشکی، آب و سایر تجهیزات به نقاط دورافتاده را مطرح کرده است.

این پروژه 26 ماهه با بودجه 8 میلیون دلاری پیگیری می شود.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل