برگزاری جشنواره پژوهشی امسال، در ترازی متفاوت از سال‌های گذشته

در این جلسه موضوع "پنجمين جشنواره پژوهش و فناوري" که در تاريخ 24 آذر ماه و در هفته پژوهش برگزار خواهد شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
محمد نوری امیری با بیان این خبر افزود: این جشنواره با هدف جهت دهی به پژوهش‌های کاربردی، افزایش رسوخ فناوری در صنعت و معدن و ایجاد نوآوری در حل مسائل و رفع نیازهای واقعی کشور برای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان و تجلیل و تقدیر از برترین های پژوهش و فناوری در حوزه صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌گردد.
وی افزود: نظر به اجراي چهار طرح "پسا دكتري صنعتي"، "فرصت مطالعاتي داخل كشور اعضاء هيأت علمي دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و موسسات آموزش عالي در واحدهاي صنعتي، معدني و تجاري"، "حمايت از پايان نامه هاي كارشناسي ارشد و دكتري"، "كارورزي فارغ التحصيلان جوان دانشگاهي( فاجد)" از ابتداي امسال، زمينه همكاري‌هاي پژوهشي بيش از پيش ميان صنعت و دانشگاه توسعه يافته و از سوي ديگر با تصويب قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقاء نظام مالي كشور، حمايت‌هاي مادي براي انجام پژوهش هاي كاربردي فراهم شده است.
نوری امیری گفت: به منظور اطلاع رساني بيشتر از فرصت‌هاي ايجاد شده، علاوه بر برنامه‌هايي كه در سالهاي گذشته در جشنواره برگزار مي‌گرديد از 23 آذر به مدت 4 روز نمايشگاهي با حضور واحدهاي صنعتي معتبر و دانشگاه‌های کشور در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد گردید.
وی همچنین هدف از برگزاري نمايشگاه را ايجاد ارتباط و هم زباني بيشتر ميان دانشگاه و صنعت و استفاده از حمايت هاي قانوني عنوان نمود و اظهار امیدواری کرد تا از اين طريق ضمن ارائه دستاوردهاي پژوهشي در بخش صنعت زمينه هاي همكاري و انعقاد قراردادهاي جديد تحقیقاتی بين دانشگاه و صنعت فراهم شود.
در این جلسه در خصوص تشكيل ستاد سياستگذاري جشنواره و كميته هاي علمي، اجرايي جشنواره و اجرايي نمايشگاه تصميم‌گيري شد و مقرر گرديد نسبت به اعضاء و وظايف كميته‌ها نيز در جلسه هفته آينده كه در روز چهارشنبه 29/7/94 تشكيل مي گردد، تصميم‌گيري شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا