ایران بهشت جراحان زیبایی بینی

بر اساس بررسی‌های انجام شده جراحی زیبایی بینی در ایران تا حدی افزایش یافته که حالا رتبه اول را در این زمینه به خود اختصاص داده است، به علاوه از نظر عمل‌های جراحی پلاستیک،‌کشور ما جزء 10 کشور اول دنیاست چراکه در چند سال اخیر بسیاری از جوانان چه پسر و چه دختر تنها راه حل زیباتر شدن و به تبع آن اعتماد به نفس خود را در زیر تیغ رفتن و صرفا کوچک تر شدن اندازه بینی خود می بینند. زیبا نشدنی که ممکن است به از دست دادن حس بویایی و یا حتی مرگ خود منجر شود. 
 
صورت هر فرد بیشتر از سایر اندام‌های او در معرض دید است و با توجه به این که بینی برجسته ترین جز صورت است لذا مشکلات ساختمانی آن برای تمامی افراد به وضوح قابل رویت است. 
کی گفته به جراحی نیاز دارید؟
دکتر محمد رضا عمرانی متخصص گوش و حلق و بینی در خصوص علت افزایش تمایل افراد جهت انجام جراحی پلاستیک بینی می گوید: اکثر افرادی که جهت انجام عمل بینی به پزشکان مراجعه می کنند دارای بینی‌هایی بدون مشکل بوده و پافشاری‌ آن‌ها صرفا جهت کوچک شدن بینی است. 
 
وی ادامه داد: باید در نظر بگیریم که بینی دارای 3 وظیفه اصلی بویایی، تنفسی و مرطوب کردن هوا است اما نباید نقش آن را در زیبایی صورت نادیده گرفت. 
 
جراحتان واقعا این کاره است؟
توجه به دو ویژگی ذکر کننده یعنی اهمیت تنفس از طریق بینی و تاثیر شگرف ظاهر آن بر زیبایی چهره هر فرد بیانگر آن است که جراحی بینی باید علاوه بر برخورداری از دانش لازم از تجربه کافی هم برخوردار باشد به نحوی که بتواند بین حفظ عملکرد بینی و رسیدن به بینی زیباتر تعادل برقرار کند. 
 
در گذشته‌ای نه چندان دور جراحی پلاستیک بینی محدود به کوچک شدن و جمع شدن بینی‌ای مورد قبول بود که کوچک و اصطلاحا عروسکی باشد اما امروزه علم جراحی پلاستیک بینی نیز دستخوش تحولی شگرف شده است. 
 
مراقب از بین رفتن بویایی تان باشید
این صاحب نظر عقیده دارد: در صورتی که جراحی پلاستیک بینی به گونه‌ای باشد که بینی کوچک شود 2 اتفاق خواهد افتاد، رخ داد اول این که جریان هوای وارد شده دگرگون می‌شود که در نتیجه آن بر قسمت‌های بالا هوای کمتری می‌رسد و با این کاهش هوا مولکول‌های هوا نیز کم می‌شود اما آزاد دهندگی بیشتر در رخ داد دوم است به طوری که گرفتگی بینی باعث تنگ شدن زاویه‌های بینی می شود و منجر به بروز دردسرهایی برای نفس کشیدن خواهد شد که به عنوان یک عارضه از آن یاد می شود. 
 
اما باید توجه داشت که پایانه‌های اعصاب بویایی در سقف حفره داخل بینی قرار گرفته‌اند که این ناحیه در طی عمل زیبایی بینی معمولا دستکاری نمی‌شود، بنابراین احتمال خطر آسیب دیدگی حس بویایی در کمین است . آسیب دیدن بویایی بعد از عمل جراحی وجود ندارد مگر در دو حالت: حالت اول این که فرد قبل از اقدام به عمل جراحی دارای پولیپ وسیع بوده که شاید در قسمت نزدیک به سقف حفره بینی قرار گرفته باشند و برداشتن آن منجر به آسیب دیدن پایانه‌های بویایی شود.
 
اما حالت دوم مربوط به افرادی است که در اثر عمل زیبایی بینی به درجاتی دچار انسداد بینی می‌شود و به همان میزان هم دچار حس بویایی خواهد شد زیرا برای آنکه بتوانیم بویایی را حس کنیم باید مولکول‌های فرار آن ماده بتوانند از طریق بینی خود را به پایانه های اعصاب بویایی برسانند، چنانچه بینی مسدود باشد. این مولکول‌ها قادر به ورود به بینی نبوده در نتیجه اعصاب بویایی نیز تحریک نخواهد شد. 
 
هر چه پیش آید خوش نباشد! 
عمرانی با تایید بر این که جراحی پلاستیک در صورتی که نیازی به آن نباشد، بهتر است انجام نگیرد می‌گوید: انجام جراحی بینی یک اقدام داوطلبانه برای زیر تیغ رفتن است. با توجه به این که هر گونه از اعمال جراحی بسته به نوع آن ممکن است، دارای عوارضی خواسته یا ناخواسته باشد در صورتی که اختلال بویایی پس از اتمام عمل جراحی پیش آید این مشکل فقط به نحوه جراحی مربوط نمی‌شود بلکه عواملی چون تصادفات و غیره هم در بروز این اختلال دخیل هستند که باعث شکستگی سقف بینی شده و با برهم زدن مخاط بویایی و جدا کردن پیاز بویایی از سلول های گیرنده منجر به پارگی در این مخاط و نهایتا کاهش شدید حس بویایی خواهند شد.
 
اگر بینی تان را جراحی کنید ممکن است…
اما علاوه بر موارد فوق‌الذکر منگنه‌ای شدن،‌ غیر طبیعی بودن فرم بینی ، کج شدن و همچنین غیر قرینه شدن سوراخ‌های بینی از جمله عوامل عمل جراحی پلاستیک بی‌دلیل و انجام عمل توسط افراد بی تجربه و فاقد مهارت لازم خواهد بود. 
 
پزشکان ! به فکر جیب خود نباشید! 
اما واقعا لازم است قبل از اقدام به عمل جراحی فقط به زیباتر شدن فکر نکنیم، درست است که برخی افراد از چهره خود رضایت کامل ندارند اما گاهی دیده می‌َشود که پزشکان و جراحان از زیر دست گرفته تا جراحان مبتدی حقیقت را به بیمار نمی‌گویند که آیا واقعا صورت وی احتیاجی به عمل دارد یا خیر. درست است که انجام این عمل برای برخی ضرورت دارد اما واقعا تا حدی احتیاج است که کشورمان جزء 10 کشور اول جراحی زیبایی قرار بگیرد؟
 
پزشکتان را از روی آگاهی انتخاب کنید
به گزارش باشگاه خبرنگاران ، توجه به دو ویژگی ذکر کننده یعنی اهمیت تنفس از طریق بینی و تاثیر شگرف ظاهر آن بر زیبایی چهره هر فرد بیانگر آن است که جراحی بینی باید علاوه بر برخورداری از دانش لازم از تجربه کافی هم برخوردار باشد، به نحوی که بتواند بین حفظ عملکرد بینی و رسیدن به بینی زیباتر تعادل برقرار کند. 
 
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا