نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آداب مواجهه با زلزله را فرا گیریم

 دکتر رضا کامیاب مقدس صبح امروز 22 مهر ماه در ششمین کنفرانس بین المللی زلزله و سازه در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: کشور ما سابقه زلزله‌های مهیبی را دارد که متاسفانه ده ها هزار نفر از شهروندان ما در زلزله‌های مختلف جان خود را از دست داده‌اند و استان کرمان هنوز درد خانواده‌هایی که عزیزان خود را در زلزله بم زرند از دست داده‌اند، از یاد نبرده است.دبیر ششمین کنفرانس بین المللی سازه و زلزله افزود: آنچه که در زلزله بم رخ داد و جان ده ها هزار نفر از ایرانیان را گرفت به علت قدرت امواج زلزله نبود، بلکه به این علت بود که ما به اندازه کافی قوی نبودیم.

وی بیان کرد: زلزله پدیده طبیعی است که به مدد خرد خداداد می توانیم بر آن فائق آمده و با طراحی سازه‌ها و ابنیه مقاوم در برابر زلزله، تلفات و خسارات ناشی از آن را به حداقل برسانیم واین واقعیت در دنیا رخ داده است.

دبیر ششمین کنفرانس بین المللی زلزله و سازه گفت: گروه‌های مرجع برای تحقق این امر و دانشگاه‌ها و متخصصان کشور در این زمینه مسوولیت مهمی دارند و تربیت نیروی متخصص کارآمد رسالت دانشگاه است.

وی با بیان اینکه کشور ما رشد بسیار قابل ملاحظه‌ای در علوم سازه در چند سال اخیر داشته است و دستگاه‌های اجرایی و قانونگذار مسوولیت سنگینی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: باید به این واقعیت توجه داشته و بپذیریم در کشوری زندگی می‌کنیم که زلزله بخشی از واقعیت آن است و باید آداب مواجهه با آن را فرا بگیریم.

کامیاب مقدس در ادامه تصریح کرد: از بین 340 مقاله ارسالی به دبیرخانه، 118 مقاله پذیرش و در یک جلد کتاب چاپ شده و 14 سخنران کلیدی از کشورهای مالزی، کره جنوبی، دانمارک، آلمان و … در این کنفرانس حضور دارند.

به گزارش ایسنا، رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: نمایشگاه کتب سازه و معماری همزمان با کنفرانس شامل 500 عنوان کتاب لاتین و 700 عنوان کتاب فارسی در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی برپا شده و سخنرانی ها همزمان در پنج سالن طی دو روز برگزاری کنفرانس ارائه می‌شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل