ناسا از نقشه راه خود برای رسیدن به مریخ رونمایی کرد

این برنامه که تحت عنوان «سفر به مریخ : گامهای بعدی در راه اکتشافات فضایی» ارایه شده از نقشه راه سه مرحله ای ناسا برای توسعه اکتشافات فضایی خود در مریخ خبر می دهد.

آژانس فضانوردی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: استراتژی جدید ناسا بر مبنای توسعه فعالیتهای اکتشافی در اطراف زمین و ادامه آنها تا توسعه برنامه هایی نظیر حضور پایدار انسان در اعماق فضا بنا نهاده شده است.

نخستین بخش از این نقشه راه مربوط به تحقیقاتی می شود که در ایستگاه فضایی بین المللی در حال انجام است. در این آزمایشگاه فضایی، فناوری های متنوعی با هدف ارتقای سلامت فضانوردان در مأموریتهای طولانی مدت مورد بررسی قرار می گیرد.

در فاز دوم این مطالعه ناسا بر روی مأموریتهای فضایی اطراف زمین متمرکز شده است، مأموریتهایی که در حد فاصل زمین تا ماه و حتی مدار قمر طبیعی زمین انجام می شود.

سومین و آخرین مرحله از این استراتژی که تحت عنوان «استقلال از زمین» دنبال می شود که در آن از تجربیات به دست آمده از دو مرحله قبل برای فراهم کردن شرایط لازم جهت انتقال فضانوردان به مریخ استفاده می شود.

در بخش سوم قرار است ابتدا فضانوردان به مدار پایین مریخ و احتمالا به یکی از اقمار این سیاره منتقل شده و در نهایت پای نخستین مسافران مریخ به سطح این سیاره باز خواهد شد.