کاهش وزن در رفع خروپف موثر است

 دکتر ابراهیم رزم‌پا در افتتاحیه پنجمین کنگره بین‌المللی انجمن راینولوژی ایران  با اشاره به ضرورت ريشه‌يابي بروز اختلال خواب عنوان کرد: بي‌خوابي یک مشكل رايج است، اما متاسفانه در اکثر اوقات درمان‌هاي مناسبي براي درمان آن بکار گرفته نمی شود.

وی افزود: با مشخص شدن زمینه بی‌خوابی و درمان آن نظیر تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی می‌توان در بسیاری موارد اختلال خواب را برطرف کرد.

رئیس پنجمین کنگره  بین‌المللی انجمن راینولوژی ایران به تحقيقات انجام شده درباره اختلالات خواب در رانندگان و پرستاران اشاره کرد و گفت:  شب کاري در موارد بسیاری باعث تغيير در خلق و خو و بروز اختلالات شخصيتي مي‌شود. همچنين بيماري‌هاي جسمي مختلف از عوارض کم خوابي در اين گروه‌هاي شغلي است.

رزم پا در ادامه درباره خروپف و علل ایجاد آن اظهار کرد: در برخی مواقع خر و پف کردن می‌تواند علامت یک بیماری خطرناک باشد که از جمله آنها می‌توان به آپنه یا قطع تنفس انسدادی هنگام خواب اشاره کرد. در این بیماری فرد از چند ثانیه تا دو دقیقه دچار قطع تنفس می‌شود.

وی با بیان اینکه مردان ۵۰ درصد بیشتر از زنان دچار گرفتار خروپف می‌شوند گفت: اضافه وزن، بد خوابیدن، مصرف الکل، غذاهای چرب و داروهای آرام بخش از جمله عواملی است که باعث خر و پف کردن می‌شود. به همین خاطر به افراد توصیه می‌کنیم این عوامل را از بین ببرند.

رئیس پنجمین کنگره  بین‌المللی انجمن راینولوژی ایران ادامه داد: کاهش وزن، به پهلو خوابیدن و تغییر نحوه خوابیدن، عدم مصرف الکل و غذاهای چرب و داروهای آرام بخش می‌تواند در کمتر کردن خرخر عملکرد موثری داشته باشد. در نهایت آخرین راه برای برخی بیماران عمل جراحی است.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد در جامعه دارای گردن چاق و کوتاه هستند که بیشتر در معرض خر و پف کردن قرار دارند گفت: برای جلوگیری از این مشکل نیز باید کاهش وزن مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش مهر،پنجمین کنگره بین‌المللی انجمن راینولوژی ایران از ۲۲ الی ۲۴ مهر ماه در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا