نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بانک اطلاعات انرژی زمین‌گرمایی بارگذاری می‌شود

 دکتر سهیل پرخیال، رئیس کارگروه انرژی زمین گرمایی ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر درباره تدوین این بانک اطلاعاتی اظهار کرد: بانک اطلاعاتی انرژی زمین گرمایی با همکاری دانشگاه تهران ایجاد شده است و تا دو ماه آینده بارگذاری می‌شود.

وی در ادامه گفت: در این بانک اطلاعاتی، تمامی اطلاعات مرتبط با فعالان و پروژه‌های اجرا شده در حوزه زمین گرمایی گردآوری و تدوین شده است تا مورد استفاده تمامی فعالان و متقاضیان این حوزه شود.

رئیس کارگروه انرژی زمین گرمایی ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر همچنین اظهار کرد: راه‌اندازی و تقویت بانک اطلاعات زمین گرمایی دسترسی به داده‌های زمین گرمایی کشور جهت پژوهشگران و محققان زمین گرمایی و علوم زمین را میسر می‌کند و به عنوان زیر ساخت برای اجرای پروژه‌های اکتشافی و بهره برداری از منابع زمین گرمایی کشور بسیار موثر است.

پرخیال درباره اطلس و طرح مطالعاتی شناسایی مناطق مستعد انرژی زمین گرمایی اظهار کرد: طرح مطالعاتی شناسایی مناطق مستعد انرژی زمین گرمایی در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، منطقه محلات، خراسان جنوبی و به تازگی در مازندران و گیلان در حال انجام است و کار برخی از این مطالعات به پایان رسیده است و برخی دیگر نیز تا دو سال آینده به پایان می‌رسد.

به گزارش ایسنا،وی تصریح کرد: این طرح توسط ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر و با همکاری دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، صنعتی شاهرود، فردوسی مشهد و پژوهشگاه نیرو انجام شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل