درمان حساسیت کودکان با تصفیه خون

پزشکان بیمارستان کودکان Bambino Gesù شهر رم در ایتالیا برای نخستین بار در جهان برای درمان حساسیت شدید ؛  اقدام به تصفیه خون یک کودک هفت ساله کردند . بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ،  کودکی هفت ساله که از حساسیت های بسیار جدی و شدید رنج می برده با روش درمانی خاص و جدید  تصفیه خون ، به طور کامل درمان شده است .

در واقع پزشکان پس از این که از درمان های دارویی نسبت به درمان حساسیت های شدید این کودک بی نتیجه ماندند تصمیم به اجرای روش جدیدی برای به دست آوردن تیجه لازم گرفتند تا بتوانند او را از درد و رنج این حساسیت های جدی نجات دهند .

این کودک که میشل (Michele) نام دارد از طیف گسترده ای از حساسیت های مواد غذایی همچون شیر، تخم مرغ ، ماهی و میوه به طور جدی رنج می برده  و  علاوه بر آن ، این حساسیت های شدید با بیماری آسم ترکیب شده  و سبب بروز یک تشنج و حالات خطرناک فیزیکی در او شده بود که می توانست سلامت وی را به خطر بیاندازد .

 

بر اساس اظهارات پزشکان ، این درمان جدید تصفیه خون برای بر طرف کردن حساسیت های جدی و شدید ، درمان قطعی و کامل نبوده اما این امکان را برای پزشکان ایجاد می کند تا شرایط این بیمار و پیشرفت بیماری را تحت کنترل داشته باشند . در واقع به اعتقاد پزشکان ، با استفاده از این روش درمانی کیفیت زندگی برای این کودک به طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت . 

لازم به توضیح است که پزشکان بیمارستان کودکان Bambino Gesù به عنوان نتیجه کلی از این درمان اعلام کردند که دستیابی به این روش درمانی جدید یک موفقیت محسوب می شود و می توان آن را به عنوان گزینه ای جدید برای به دست آوردن روش های درمانی بهتر در درمان آلرژی و حساسیت های شدید و جدی در نظر گرفته و به کار برد .

در خاتمه لازم به ذکر است که جزئیات این روش درمانی و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله علمی کودکان (journal Pediatrics) به چاپ رسیده و در دسترس است . جهت مشاهده متن کامل این تحقیقات در زورنال مورد نظر ، اینجا را کلیک کنید .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا