نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نزدیک شدن شهاب سنگ 2.5 میلیون کیلومتری به زمین

دانشمندان از نزدیک شدن سیارک غول پیکر جدیدی به زمین خبر داده اند. قطر این سیارک 2.5 کیلومتر است. مطابق با انتظارات، سیارکی در این ابعاد اگر با زمین برخورد کند می تواند باعث نابودی آن شود؛ اما دانشمندان ناسا بر این باورند که این سیارک هیچ خطری برای ما ایجاد نخواهد کرد. این سنگ که 86666 نام گرفته است نزدیک ترین فاصله خود را نسبت به زمین در روز شنبه گذشته تجربه کرده است.

تمام اجرام آسمانی نزدیک به زمین تحت نظارت برنامه ناسا مبنی بر مشاهده اشیا نزدیک به زمین، قرار دارند. در این برنامه مدار ستاره های دنباله دار و سیارک ها ردیابی می شود. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که چنان چه یکی از این اجرام آسمانی بیش از حد به زمین نزدیک شود و یا قرار باشد که به زمین برخورد کند هشدار هایی را از خود منتشر کند.

کارشناسان ناسا درباره این جرم آسمانی بیان کرده اند که سیارک 86666 با فاصله 15 میلیون مایلی (برابر با 25 میلیون کیلومتری) از زمین عبور خواهد کرد و هیچ تهدیدی نیز برای سیاره ما ایجاد نخواهد کرد.

مدار چرخشی این سیارک و زمین در اوایل ماه سپتامبر سال میلادی جاری به طرز قابل توجهی بر هم منطبق کشت. مدار این سنگ و زمین در پایان این هفته به نزدیک ترین حد خود به یکدیگر رسیدند. مطابق با پیش بینی ها این سیارک در اواسط ماه نوامبر از زمین دور خواهد شد. شایان ذکر است که این جرم آسمانی برای اولین بار در ماه مارس سال 2000 میلادی توسط ستاره شناسان دانشگاه آریزونا کشف شد.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل