نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تفاهم نامه تامین مدرک واشتراک پایگاه های اطلاعاتی امضاء شد

به گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، توجه به صنعت به عنوان یکی از بخشهای عمده در زمینه فعالیتهای اقتصادی و دانشگاه و مراکز پژوهشی به عنوان محلی برای نشر یافته های علمی برای پیشرفت کشور حایز اهمیت است در این راستا، امضای این تفاهم نامه به منظور تبادل اطلاعات ودانش و انجام همکاری های مشترک علمی، پژوهشی، فناوری، آموزشی وفرهنگی ومسایل مرتبط با نگاشت علم وهمچنین کمک به ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات صنعتی انجام شده است. 
موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی از این پس می تواند از امکانات گسترده مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) شامل ارائه خدمات تامین مدارک علمی توسط مرکز منطقه ای، جامع ترین کتابخانه دیجیتالی کشور جهت استفاده محققان، اساتید و دانشجویان، دسترسی جامع به تمامی مجلات کشوراعم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حوزه های علمیه ( شماره های جاری – شماره های گذشته)، دسترسی به مقالات کنفرانس های داخلی، پایگاه های ارزشمند مقالات فارسی، عربی و انگلیسی، پایگاه اطلاعات تمام متن مقالات روزنامه های کشور،دسترسی به آخرین نتایج تحقیقات در سطح بین المللی بهره مند شود.
همچنین از پایگاه طرح های پژوهشی کاربردی و بانک آزمون استانداردهای علوم تربیتی و روانشناسی بهره مند شود.
علاوه بر این، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نیز تحلیل روند توسعه علوم در سطوح ملی، کشورهای اسلامی، منطقه و بین المللی را برای موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی انجام خواهد داد. 
براساس سیاست های معاونت پژوهش وفناوری وزارت علوم، تحقیقات وفناوری، مرکزمنطقه ای اطلاع رسانی علوم وفناوری (RICeST) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) که از نظراهداف درپی انتشاراطلاعات علمی میان دانشگاه ها ومراکز تحقیقاتی داخل وکشورهای منطقه نیزهستند، در چاپ و انتشار مجلات معتبر نیز همکاری می کنند. 
از این رو، همکاری در چاپ و انتشار کتاب های علمی و فنی موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی و توزیع این آثار در راستای ترویج علم در سطح کشور توسط این دو سازمان انجام خواهد گرفت. 
بر اساس این تفاهم نامه به منظور پیشبرد اجرای تعهدات طرفین و عملیاتی شدن مفاد تفاهم نامه، کمیته ای با عنوان 'کمیته مشترک هماهنگی ' متشکل از نمایندگان طرفین تشکیل شده است. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل