واکسن آلرژی؛ راهی برای رهایی از دارو

فتحی در مورد مزایای روش درمانی ایمنوتراپی نسبت به درمان دارویی اظهار کرد: هفتم آبان ماه 1393 برای نخستین بار در استان قزوین، درمان آلرژی و آسم به وسیله تزریق واکسن آلرژی یعنی ایمنوتراپی با موفقیت کامل انجام شد.

 

وی افزود: با این روش درمانی بیماران، از دردسر مصرف دارو و هزینه‌های بالای آن و از همه مهم‌تر عوارض طولانی مدت داروها رهایی یافته، با تغییر سیستم ایمنی بدن، جلوی پیشرفت حساسیت بینی به سمت تبدیل شدن به آسم و تشدید آن گرفته می‌شود و در نهایت فرد، زندگی کاملا سالم، بدون علائم بیماری و بدون مصرف دارو و نداشتن نگرانی در مورد تشدید بیماری خواهد داشت.

فتحی درخصوص این روش درمانی توضیح داد: ایمنوتراپی یکی از روش‌های شناخته شده و رایج در درمان آلرژی‌ها و بیماری‌های تنفسی مانند آسم و حساسیت بینی است و برای مداوای بیماران با علائم شدید هنگامی که درمان‌های دارویی رایج، نتیجه مناسب ندهد یا به دلیل مصرف مداوم و زیاد دارو، بیمار دچار عوارض دارویی شده، استفاده می‌شود.

این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی ادامه داد: طبق برنامه‌های مدون، واکسن عامل حساسیت‌زا با مقادیر بسیار اندک برای بیمار تجویز می‌شود و در مدت چند هفته میزان آن، به تدریج افزایش می‌یابد تا به حد لازم تعیین شده برسد. با این کار سیستم ایمنی بدن بیمار نسبت به این عامل تحمل پیدا می‌کند و پاسخ آلرژی خاموش می‌شود.

این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی در گفت و گو با ایسنا، اضافه کرد: در حال حاضر کلینیک آلرژی مرکز آموزشی – درمانی قدس قزوین آماده است به بیماران کودک یا بزرگسال مبتلا به آلرژی‌های تنفسی، گوارشی و پوستی ارجاع شده از سوی پزشکان متخصص و فوق تخصص، با انجام تست‌های تشخیصی تعیین آلرژی و ارائه درمان به روش ایمنوتراپی، ارائه خدمت کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا