نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت بخشی از کبد با چاپگر سه بعدی

تیمی از دانشمندان و متخصصان چینی با استفاده از نوعی ویژه از پرینترهای سه بعدی موفق به ساخت بخش های کوچک و ظریفی از ساختار کبد شدند که می تواند پزشکان را در تکمیل پروژه ساخت کبد مصنوعی یاری کند .

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده ، پژوهشگران چینی در شهر هانگ ژو Hangzhou مرکز استان ژجیانگ Zhejiang در شرق چین موفق به ساخت سلول های موسوم به  hepatic lobules به صورت مصنوعی شدند که در کبد انسان به صورت طبیعی و به تعداد بسیار زیاد وجود دارد . این عملیات بسیار مهم پزشکی در مرکز Regenovo 3D bio-print Work Station انجام شده و تیمی از دانشمندان متخصص در علوم الکترونیک و پزشکی دانشگاه علوم تکنولوژی و الکترونیک هانگژو Hangzhou Electronic Science and Technology University طراحی و برنامه ریزی این عملیات را بر عهده داشتند .

سرپرستی این تیم پژوهشی بر عهده پرفسور ژو مینگن Xu Mingen قرار دارد . وی در رابطه با ساخت این سلول های مصنوعی اعلام کرد : " این عملیات ، یک طراحی ویژه پزشکی است و کاربرد آن با چاپگرهای سه بعدی صنعتی بسیار متفاوت است . "

پزشکان و پژوهشگران امیدوارند با تکمیل و توسعه این روش ، قادر به ساخت و تولید اعضای مصنوعی در بدن انسان شوند که این موضوع می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد داشته باشد . در این میان اهمیت برخی از اعضای حیاتی بدن انسان مانند کبد بسیار بیش از سایر اعضا بوده و هر نوع موفقیت در ساخت این عضو می تواند جان بسیاری از افراد را نجات دهد .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل