نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تعیین میزان انحراف در فرایند رهاسازی دارو در بدن

رهایش دارو از نانو دارو رسان، تعیین كننده اصلی اثر بیولوژیكی آن است. در نتیجه، ارزیابی سینتیك این فرایند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در مطالعه حاضر، رهایش داروی كوركومین (این به عنوان داروی هدف انتخاب می شود) از نانو دارورسان سیلیكا با تكنیك FT-IR مورد نظارت قرار داده شده است.

در طی فرایند این تحقیق مشخص شده است که در زمان های مختلف داده های چند متغیره IR ثبت می گردد كه این داده ها می بایستی با استفاده از روش كمومتریكسی چند متغیره مدل سازی سخت آنالیز گردند. شایان ذکر است که در این روش پیشنهادی، ثابت سرعت سینتیك رهایش دارو بدون داشتن غلظت اولیه دارو تعیین می گردد، به علاوه با انحراف استاندارد ثابت سرعت محاسبه می گردد.

به این ترتیب می توان به میزان کارا بودن و موثر بودن فرایند عملکرد نانو دارو رسان ها در بدن انسان را مورد تحلیل قرار داده و به کیفیت عملکرد آن دست پیدا کرد. با کمک این تحقیقات می توان نانو دارو رسان ها و کیفیت آنها را ارزیابی کرده و موارد نامناسب را به راحتی تشخیص داد.

منبع: بهناز عبدوس، سیده مریم سجادی، لیلا مامنی، 1394، بررسی سینتیكی رهایش دارو در سیستم های نانو دارورسان با استفاده از روش مدل سازی سخت چند متغیره. فصلنامه شیمی كاربردی ، سال دهم، شماره 35.

 منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل