راه اندازی گرایشهای مهندسی بافت و کاربرد مهندسی رباتیک در واحد علوم و تحقیقات

 دکتر کامران حسنی اظهار داشت: طرح ریزی رشته های مهندسی بافت و کاربرد مهندسی رباتیک در مهندسی پزشکی در حال بررسی است و با افزایش هیات علمی مجرب در این واحد به زودی شاهد ایجاد این رشته ها خواهیم بود.
وی رشته بیومکانیک را حاصل تعامل تنگاتنگ عالم پزشکی با حوزه ساخت و ساز و مهندسی مکانیک دانست و افزود: مثالهای مرسوم برای معرفی حوزه بیومکانیک، کاربرد بیومکانیک در تحلیل حرکت انسان، تغییر شکل و نیروهای وارد بر بافت ها (استخوان، مفاصل و عضلات)، جریان سیالات بیولوژیک، تغییرات انرژی و غلظت مواد در واکنش های بیوشیمیایی است. 
حسنی ادامه داد: سالیانه بین چهار تا شش مقاله isi دررشته بیومکانیک در واحد علوم و تحقیقات به چاپ می رسد که این رقم از حد انتظار مطلوب برای دانشجویان بسیار پایین تر است و نیاز به تلاش بیشتر دانشجویان و اعضای هیات علمی در این زمینه احساس می شود. 
به گزارش ایرنا از واحد علوم و تحقیقات،وی اهمیت تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت را یادآور شد: صنعت ما وابسته به کشورهای دیگر و عمدتا غربی است و با توجه به تحریم هایی که در سالهای اخیر وجود داشته، طبیعتا ارتباط صنعت و دانشگاه به حداقل رسیده است اما در حال حاضر با توجه به برداشته شدن تحریم ها و با گذشت زمان شاهد ارتباط و تعامل بیشتر این رشته با پروژه های بزرگ صنعتی خواهیم بود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا