معرفی نسل جدید آپارتمان های متحرک

در آینده ای نزدیک شما می توانید شاهد انتقال کل آپارتمان از یک ساختمان به ساختمانی دیگر باشید . آیا یک خانه هزار فوت مربعی ( برابر با 92.9 متر مربع ) با نمای شیشه و فولاد که دارای قاب بندی های پنجره های فلزی بوده ، به همراه مبلمان و وسایل کامل ، مناسب زندگی راحت نیست ؟

جف ویلسون (Jeff Wilson) استاد علوم محیط زیست دانشگاه تگزاس (University of Texas) در آستین (Austin) ایالات متحده امریکا بنیانگذار طرحی به نام Kasita بوده که تجربه زندگی در کانتینرهای مبدل را در اختیار مردم قرار می دهد .

ویلسون و یک طراح صنعتی از شرکتی تخصصی به نام فراگ (Frog) دست به اختراع خانه ای زدند که قاعده و قانون سنتی اجزای تشکیل دهنده خانه را در هم شکسته و تکنولوژی و فن آوری سطح بالا را جایگزین آن کرده است .

در این خانه غیر معمول ، اندازه هر خانه معادل شش کانتینر زباله است که در آن یک تخت خواب سایز کوئین تاشو ، در بخش زیرین آشپزخانه قرار دارد . آشپزخانه با کاشی های بسیار کوچک کاشی شده است که قابل برداشتن بوده و می تواند برای اتصال برق خارج شود . این خانه از ویژگی های خاصی با فن آوری بسیار بالا برخوردار است که یکی از آن ها شیشه های خاص آن بوده که حریم خصوصی خانه را به خوبی حفظ خواهد کرد .

قابل ذکر است که نخستین نمونه از این آپارتمان های کوچک هوشمند به شبکه برق شهری وصل شده است اما بنیانگذاران آن اعلام کردند که به زودی در آینده ، طرح فن آوری انرژی خورشیدی ذخیره شده در باتری های تسلا (Tesla batteries) را برای این آپارتمان ها اجرا خواهند کرد .

از نظر سازندگان این آپارتمان ، بهترین بخش این خانه ها ، قیمت و هزینه اجاره آن بوده که در حدود نیمی از قیمت اجاره بازار برای آپارتمان استودیو برآورد شده است . ویلسون اعلام کرد که هزینه اجاره این آپارتمان ها در آستین ایالات متحده امریکا در حدود 600 دلار در هر ماه خواهد بود .

نخستین نمونه آماده این آپارتمان ها برای شهر آستین در بهار سال 2016 میلادی ارائه خواهد شد . قابل ذکر است که شرکت سازنده این آپارتمان ها در حال حاضر با دیگر شهر های امریکا در حال توافق است تا نمونه های این آپارتمان ها را در آینده به آن ها ارائه دهد .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا