ساخت پرنده کاغذی با قابلیت پرواز حقیقی

ساختار های اوریگامی در حقیقت اشکالی شکل گرفته از تا زدن کاغذ یا مقوا در زوایای خاص هستند که معمولا با الهام از حیوانات و یا گیاهان طراحی می شوند. حال دانشمندان علاوه بر استفاده از ساختار های اوریگامی در فعالیت های هنری به فکر استفاده از این ساختار های منحصر به فرد در ایجاد ساختار هایی برای محصولات رده فناوری نیز افتاده اند.

در این گزارش تصویری می توانید مشاهده کنید که چطور متخصصان با استفاده از کاغذ، یک پرنده اوریگامی را ساخته اند که قابلیت پرواز کامل را دارد.

این پرنده توسط یک شرکت ژاپنی به نام رم (Rohm) طراحی شده است و با قرار دادن یک دستگاه الکترونیکی کوچک در آن می توان این پرنده کاغذی را به مدت پنج دقیقه در آسمان به پرواز در آورد. شایان ذکر است که این پرنده که اوریزورو (Orizuru) نام دارد در نمایشگاه CEATEC امسال توجه بسیاری از شرکت کنندگان را به خود جلب کرده بود.

این پرنده به همراه باتری و سیستم کنترل از راه دور خود تنها 31 گرم وزن دارد و از جنس الیاف نایلون چاپ شده با چاپگر های سه بعدی ساخته شده است (این الیاف بسیار نازک بوده و به همین دلیل توسط سازنده، کاغذ خطاب می شوند.) این پرنده بر روی امواج 920 مگاهرتز کنترل شده و به میزان 90 درصد کم تر از سایر ابزار های پرنده ساخته شده انرژی مصرف می کند.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا