رونمایی از ابتکارعمل غولهای موتورسیکلت سازی جهان

شرکتهای بی.ام.و، هوندا و یاماها که در زمینه طراحی و ساخت پیشرفته ترین موتورسیکلت های جهان شهرتی خاص دارند تلاش مشترکی را در قالب ابتکارعمل C-ITS آغاز کرده اند که هدف اصلی آن افزایش ایمنی موتورسیکلت سواران عنوان شده است.

این ابتکارعمل در جریان برگزاری کنگره جهانی ITS در فرانسه رونمایی شد و بر اساس آن واحد همکاری مرکزی موسوم به «کنسرسیوم در ارتباط موتورسیکلت» تشکیل می شود.

بر طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته، پروژه ارایه فناوری های لازم برای ارتقای ایمنی موتورسیکلت سواران از چهار سال پس از انجام تحقیقات اولیه آغاز خواهد شد.

مبنای اصلی این ابتکارعمل، تلفیق سامانه های ارتباطی میان سیستم های موتوری است آن هم با هدف ایجاد شبکه اطلاعاتی در جاده و کاهش خطر بروز تصادفات و به تبع آن افزایش ایمنی موتورسیکلت سواران.

هر سه این شرکتها به تازگی در آزمایشهای مختلف مربوط به بررسی فناوریهای جدید عرصه موتورسیکلت سازی حاضر بوده اند. بی.ام.و عضوی از برنامه آزمایش میدانی مقیاس وسیع simTD فرانکفورت در آلمان بوده است حال آنکه هوندا و یاماها نیز در برنامه Drive C2Xحضور یافتند. این پروژه که شباهت زیادی به آزمایش میدان مقیاس وسیع simTD فرانکفورت دارد در هلند هماهنگ شده و در 7 کشور مختلف جهان برگزار شد.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا