نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اجرای 180 پروژه در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور

 یوسف آرمودلی با اشاره به فعالیت‌های ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر در کشور اظهار کرد: با توجه به نبود فرهنگ استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در کشور و استفاده از انرژی‌های فسیلی با قیمت ارزان، در ترویج به کارگیری این انرژی‌ها در کشور چه در بخش مصرف و چه در بخش تولید مبدل‌ها و حتی در ذهن مردم کار بسیار سختی پیش رو داریم.

وی در ادامه گفت: ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر وظیفه دارد تا همزمان با فرهنگ سازی به مراکز علمی، تحقیقاتی و وزارتخانه‌های مرتبط که مایل هستند سهمی در کاربردی شدن انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در کشور داشته باشند هم از جهت ترویج فرهنگ و هم از جهت توسعه فناوری کمک کند.

آرمودلی یادآور شد: مباحثی نیز مربوط به مرزهای دانش است که ستاد در جهت کاربردی شدن آن‌ها از جمله پیل سوختی گام برداشته که برای ساخت و تولید و ایجاد مراکز فناوری در جهت رفع تحریم‌ها و خودکفایی کشور فعالیت‌های خوبی را انجام داده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر همچنین اظهار کرد: تاکنون این ستاد تقریبا 180 پروژه اجرا کرده که این پروژه‌ها با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی وابسته به وزارت علوم، وزارت نفت، وزارت نیرو و بخش‌های خصوصی (شرکت‌های دانش بنیان) اجرایی شده است. آرمودلی تصریح کرد: تاکنون اجرای 160 پروژه به پایان رسیده و گزارش‌هایی هم از انجام آن‌ها تهیه شده و به صورت مکتوب به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه شده است.

به گزارش ایسنا، به گفته وی، 20 پروژه دیگر نیز در حال اجرا است و ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر بر روند اجرایی شدن این پروژه‌ها نظارت دارد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل