جدیدترین نسل افزودنی‌های سوخت دیزل دنیا ساخته شد

محمد صادق اسماعیلی، مدیر داخلی شرکت توسعه دانش و فناوری ایلیا در گفت و گو با خبرنگار سینا پرس گفت:IFA133 جدیدترین نسل افزودنی‌های سوخت موجود در دنیا است؛ پیش از این دانش ساخت و تکنولوژی این محصول تنها در انحصار دو کشور انگلیسی و آمریکایی بود.

وی درباره این محصول افزود: این محصول بر پایه نانو ذرات اکسید فلز است؛ تنها اضافه شدن نسبت 1 به 500 این محصول به سوخت، باعث افزایش پایداری دیزل و از بین رفتن برخی دیگر از مخاطرات افزودنی‌ها مانند ایجاد رسوبات جانبی می شود.

وی اظهار کرد: این محصول اثر قابل توجهی در کاهش 70 درصدی آلاینده های زیست محیطی سوخت دیزل( به ویژه ذرات ریز کمتر از 5 /2 میکرونی) و بهبود عملکرد احتراقی دارد و باعث کاهش20 درصدی مصرف سوخت می شود. از طرف دیگر با کاهش بیش از 25 درصدی دوده(یکی از مخاطره انگیزترین آلاینده های موتورهای دیزلی) باعث تمیز شدن محفظه و افزایش عمر موتورمی شود.همچنین کاهش دوده باعث افزایش عمر فیلترهای مورد استفاده سوخت دیزل می شود.

وی ایجاد سازگاری ما بین ذرات به شدت آبدوست اکسید فلزی با محیط هیدروکربنی و نحوه ساخت افزودنی پایدار را از جمله مهمترین نوآوری های بکارگرفته شده این طرح برشمرد و به مزیت اصلی این طرح نسبت به نمونه های مشابه خارجی اشاره کرد و گفت: اصلی ترین مزیت این طرح نسبت به محصول های مشابه خارجی روش ساخت آسانتر و تک مرحله ای آن است؛ این مزیت به طور مستقیم در قیمت تمام شده محصول تاثیر می گذارد.

وی بیان کرد: ضمن تفاوت زیاد قیمت این محصول نسبت به نمونه های مشابه خارجی، استفاده از این نانو ذره باعث صرفه جویی عظیم ملی می شود؛ روزانه 100 میلیون لیتر سوخت دیزل در کشورمان مصرف می شود با احتساب کاهش 10 درصدی، روزانه 10 میلیون لیتر مصرف سوخت در کشورمان کاهش می یابد؛ ما با در نظر گرفتن یک دلار برای هر لیتر سرمایه عظیمی در مصرف سوخت خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: هم اکنون این طرح می تواند در صنعت حمل و نقل برای استفاده انواع اتوبوس ها، کامیون ها، خودروهای سبک دیزلی و صنایع کشتی رانی و ریلی، تمامی ژنراتورهای دیزلی، نیروگاه های تولید برق و انواع تراکتورها و دیگر ماشین‌های کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا