نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تعطیلی کارگاه تاکسیدرمی غیر مجاز در باغ پرندگان

هادی حیدرزاده در گفت‌وگو با فارس گفت: در باغ پرندگان یک‌سری تخلفات را پیمانکار انجام داده بود که دو تخلف آنها محرز بود، اول خرید و فروش پرندگان بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست و پرندگانی که جزو کنوانسیون سایتیس بودند که بر اساس این کنوانسیون برخی گونه‌های پرندگان به خاطر اهمیت ژنتیکی غیرقابل تجارت هستند.

وی ادامه داد: دومین موضوع بحث کارگاه تاکسیدرمی غیر مجاز بود که تخلفات را پیمانکار انجام داده بود و نیروهای پیمانکاری که این تخلفات را انجام داده بودند اخراج شدند،خوشبختانه شهرداری تهران به این موضوع ورود پیدا کرده است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران افزود: در 10 روز اخیر اقدامات خوبی انجام شده است، اولا قرار شد ورود و خروج گونه‌ها با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست انجام شود و گونه‌هایی که هم اکنون مجوز ندارند و فصل رهاسازی آنها است به کمیته فنی سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شوند و در صورتیکه آنها  مصوب کنند رهاسازی می‌شوند.

حیدرزاده اظهار داشت: کارگاه تاکسیدرمی غیر مجاز کلا جمع آوری و تعطیل شد، حلقه گذاری دو روز است که با نظارت اداره محیط طبیعی اداره کل شروع شده است و میکرو چیپ هم بر روی گونه‌هایی که قابل نصب است از هفته آینده نصب می‌شود.

وی افزود: مشکلی که تا کنون وجود داشت این بود که شهرداری کلیه اختیارات را به پیمانکار داده بود اما هم اکنون نظارت شهرداری خوب شده است و در جاهایی که تخلف صورت گرفته است باید اعمال قانون صورت بگیرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل