نسل بعدی محاسبات از آن هوش مصنوعی است

دنیای فناوری های محاسباتی چندان قدیمی محسوب نمی شود اما همین دوران کوتاه نیز سرشار از ظهور موج های خیره کننده ای از جهش های چشم گیر بوده است. بسیاری از افراد به این فکر می کنند که نسل آینده صنایع محاسباتی به واسطه ایجاد کدامین موج از پیشرفت شکل خواهد گرفت. پاسخ این سوال از دید اندی روبین، همش مصنوعی است.

اندی روبین به عنوان پدر سیستم عامل اندروید محسوب می شود. او که در ابتدای فرایند ساخت این سیستم عامل با گوگل همکاری می کرد در حال حاضر شرکت سخت افزاری خود را با نام Play ground تحت کنترل داشته و سعی در ایجاد فناوری های جدید سخت افزاری دارد. او به تازگی در یک مصاحبه اعلام کرد که آینده صنایع محاسباتی به واسطه موجی از پیشرفت در رده هوش مصنوعی شکل خواهند گرفت.

روبین معتقد است که نسل آینده روبات ها و لوازم خانگی دیگر بر خلاف تصورات فعلی نیازی به نمایشگر های بزرگ نخواهند داشت بلکه به جای دریافت اطلاعات از طریق این دست از رابط ها می توانند داده های مورد نیاز خود را به واسطه حسگر ها دریافت کرده و به کمک هوش مصنوعی تحلیل و اجرا کنند.

او معتقد است که در آینده ای نه چندان دور فناوری های اتوماتیک و فناوری های روباتیک در زندگی انسان در بالاترین سطح ممکن نفوذ خواهد کرد و به این ترتیب هوش مصنوعی با منبع محاسباتی ابری به یک اصل جدا نشدنی در زندگی بشد تبدیل خواهد شد.

او در بخشی از سخنان خود به این نکته اشاره داشت که سرکوب کرد نوآوری می تواند عواقب بسیار بدی برای شرکت ها در پی داشته باشد. او این امر را به این ترتیب بیان کرد: «بزرگ ترین مشکلی که می تواند در دیدگاه تولیدی رخ دهد این است که شرکت ها سرعت نوآوری های خود را کاهش بدهند.» او ویندوز ده ماکروسافت را نمونه ای بارز از عملکرد مثبت یک شرکت در فرایند تولید دانست و در باره آن گفت: «ماکروسافت در تغییر ساختار ادراکی کاربران بسیار موفق عمل کرده است و در حقیقت در این راه فوق العاده ظاهر شده است.»

او در پایان سخنان خود اعلام کرد که به آینده فناوری خوش بین است و در این باره گفت: «من با آینده فناوری خوش بینانه نگاه می کنم و فک می کنم که تمایلات کاربران ناراضی و نیاز به ایجاد رضایت در آنها به عنوان چالش اصلی در صنایع همراه مطرح خواهد بود.»

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا