تاثیر مستقیم پست بر مبادلات اقتصادی

محمود واعظی همزمان با ۱۷ مهرماه روز جهانی پست در پیامی اعلام کرد: صنعت پست به دلیل داشتن توانمندی های فراوان، نقش مهمی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور ایفاد می کند.

وی با بیان اینکه ساختار اصلی این صنعت را، نیروی انسانی تشکیل می دهد اضافه کرد: در این بین اعتماد و اطمینان خاطر مردم به کارکنان پست، پشتوانه‌ای محکم برای این شبکه به شمار می رود که هیچ سازمان و یا دستگاهی تاکنون از آن برخوردار نبوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پست در بسیاری از کشورها عامل تحولات عظیم در جامعه محسوب می شود و بر همین اساس ایجاد و توسعه زیرساخت ها، تلاش برای کسب بازارهای جدید، بهره مندی از ظرفیت ها و پتانسیل های بخش خصوصی، حرکت در جهت تامین نیازها و خواسته های مردم، باید در دستور پست ایران قرارگیرد.

وی با تاکید براینکه باید عقب ماندگیهای گذشته صنعت پست در ایران جبران شود، اجرای این مهم را نیازمند خلاقیت و نوآوری، سرعت حرکت به سمت پست نوین و ارائه خدمات جدید با بهره گیری از فناوری‌های نوین عنوان کرد.

واعظی ادامه داد: خوشبختانه طی دوسال اخیر ، پست ایران با ایجاد تغییرات اساسی درساختار سازمانی و ارائه سرویس ها و خدمات مبتنی بر فناوری تا حدود زیادی مشکلات را پشت سرگذاشته و به ثبات نسبی دست یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در این بخش، در ابتدا مسیر تحولات قرار داریم و هنوز تا رسیدن به سطح موردنظر فاصله بسیار است خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعتقاد راسخ به ظرفیت ها و قابلیت های پست دارد و در تمامی زمینه ها این صنعت را پشتیبانی و حمایت می کند.

به گزارش مهر، وی گفت: پست این توانایی را دارد که با به‌کارگیری فناوری های روز دنیا، ضمن تاثیر مستقیم بر مبادلات اقتصادی، نظام فرهنگی و اجتماعی کشور داشته باشد و به افزایش بهره وری ملی کمک کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا