نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

لباس ورزشی هوشمند برای پیشگیری از آسیب دیدگی

یکی از مشکلاتی که بسیاری از انسان ها در هنگام ورزش کردن با آن رو به رو می شوند، دردهای عجیب فیزیکی پس از انجام فعالیت هایی مانند دویدن است. در بسیاری از موارد این دردها به واسطه انجام نادرست فعالیت یاد شده و یا به صورت دقیق تر، عدم قرارگیری صحیح اعضای بدن در طول ورزش ایجاد می شوند. حال یک شرکت خوش نام در زمینه ساخت فناوری های پوشیدنی، راهکاری برای رفع این مشکل ارائه کرده است.

این شرکت که لومو (Lumo)  نام دارد در آخرین محصول ساخته شده خود سعی بر آن داشته است که وضعیت فیزیکی فرد در هنگام ورزش را به کمک حسگر های داخلی لباس مدنظر قرار داده و مشکلات احتمالی در این زمینه را به این وسیله شناسایی کنند. نتیجه این فرایند ساخت یک نوع خاص از شلوار ورزشی بوده است که در حقیقت تنها بخشی از آن با شلوار های ورزشی مرسوم تفاوت دارد.

این شلوار دارای یک نوار پلاستیکی در قسمت کمر ورزشکار است که به کمک حسگرهای داخلی می تواند قرارگیری نادرست ستون فقرات را تشخیص بدهد و به کمک رابط نرم افزاری خاصی، این مشکل را به کاربر اطلاع بدهد. شایان ذکر است که این لباس ویژه در حال حاضر تنها برای ورزش دویدن قابل استفاده خواهد بود.

 قیمت این محصول در پیش فروش آن، 150 دلار اعلام شده است که با شرایط خاصی می توان نسخه های شامل تخفیف ان را نیز با قیمت صد تا 120 دلار خریداری کرد.جالب است بدانید که ورزشکاران برای بررسی درست بودن ساختار فیزیکی خود در هنگام دویدن، به کلینیک های خاصی مراجه می کنند که این کلینیک ها به صورت معمول هزینه ای یک هزار دلاری برای این فرایند دریافت می کنند. به این ترتیب می توان به ارزش این محصول پی برد. علاوه بر این با استفاده از این لباس می توان از آسیب های فیزیکی پیشگیری کرده و به این وسیله نیز صرفه جویی فراوانی در هزینه ها را شاهد بود.

رابط کاربری این محصول که قرار است در بهار سال 2016 میلادی روانه بازار شود، به نحوی تنظیم شده است که می توان آن را در قالب یک نرم افزار بر روی تلفن های همراه هوشمند در اختیار داشت. این نرم افزار علاوه بر قابلیت تهیه گزارش از وضعیت بدن فرد می تواند سوابق استفاده از ابزار یاد شده را نیز در خود نگهداری کرده و آنها را در قالب گزارش های ساختار یافته به کاربر ارائه کند.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل