پاک سازی هوا به روش مردم آفریقای جنوبی

ماه اکتبر برای یکی از محله های شهر ژوهانسبورگ به عنوان یک ماه ویژه سپری خواهد شد زیرا اهالی این محله در یک اقدام خود جوش تصمیم گرفته اند که در طول این یک ماه به هیچ عنوان اجازه عبور وسایل نقلیه شخصی در این محله را ندهند. به این ترتیب اهالی این منطقه در طول این ماه یا از دوچرخه و یا از وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمد استفاده خواهند کرد.

این اقدام به عنوان بخشی از اقدامات اهالی این محله در چهارچوب فستیوال جهانی جابجایی زیستی انجام شده است و اهالی این منطقه که سندتون نام دارد تصمیم گرفته اند تا نمادی جهانی برای مبارزه با آلاینده های ناشی از احتراق سوخت های فسیلی باشند. شایان ذکر است که این محله یکی از قطب های تجاری و اقتصادی ژوهانسبورگ محسوب می شود و به همین دلیل نیز عموم مردمی که در این ناحیه از شهر زندگی می کنند، در میان قشر مرفه جامعه آفریقای جنوبی طبقه بندی می شوند.

جالب است بدانید که اهالی این شهر قرار است این کار را تا پایان ماه ادامه بدهند و از سایر نقاط کشور خود نیز درخواست کرده اند تا به جبهه مبارزه با آلاینده ها پیوسته و سعی کنند تا آلودگی هوا را به واسطه عدم استفاده از خودروهای شخصی، حتی برای مدتی کوتاه، کاهش بدهند.

شایان ذکر است که آفریقای جنوبی در طول چند سال اخیر اقدامات متعددی را در زمینه کاهش آلایندگی به واسطه خودروها انجام داده است. از جمله این موارد می توان به محدود کردن سرعت حرکت خودروها در برخی از نقاط شهری به 30 کیلومتر بر ساعت اشاره کرد که این امر علاوه بر کاهش آلودگی هوا، در زمینه کاهش آلودگی صوتی نیز بسیار مفید بوده است. از دیگر موارد اعمال شده توسط دولت آفریقای جنوبی نیز می توان به چند برابر کردن حجم و کیفیت خدمات پارک سوار ها در این کشور اشاره کرد. البته در این راستا مشارکت مردم این کشور نیز ستودنی بوده است و بدون شک با ادامه یافتن این روند شاهد اثرات بسیار مثبتی در طول چند سال آینده خواهیم بود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا